De eerste serie kwam ik per toeval achter, toen Angela te gast was bij Paul de Leeuw. De eerste aflevering was net geweest, maar zij wist er zo smakelijk over te praten, dat ik nieuwsgierig werd. Gelijk de gids gepakt, en jahoor, de volgende ochtend werd de eerste aflevering herhaald.
Ik gelijk opnemen op video en een dag later ook de tweede aflevering. Die avond heb ik voor het eerst beide afleveringen bekeken, sterker nog, beide afleveringen 3 keer. Verslaafd dus vanaf het eerste moment.
Ik had net internet, toen de tweede serie begon. De officiële site kon mijn toenmalige PC niet aan, dus kwam ik al gauw op de site van Compuart terecht. Was meteen verslaafd aan het forum en had ook de meest wilde theorieën.. was zo overtuigd dat Sigrid toen DeMol zou zijn, dat ik zelfs aanwijzingen zag in het rode stoplicht, waar ik 's morgens voor moest wachten, onderweg naar stage. Zag het als een Mollestreek en Sigrid had rood haar, dus "bewijs geleverd".
Met de derde serie kwam de chat erbij. Ik was dus meer op de chat dan op het forum te vinden. Het forum was al zo gegroeid, dat alles eigenlijk al gezegd was, voor ik iets kon toevoegen. Het directe contact van de chat sprak me toen ook meer aan.
De laatste serie in Canada begon ik me overvoedt te voelen, we hadden namelijk net de Vlaamse reeks achter de rug. Heb het verder wel gevolgd, maar wegens drukte elders niet hier te vinden. Daarom staat van Canada mij nog het minste bij.
En natuurlijk heb ik de tweede en de derde serie van België gezien. Eerlijk is eerlijk, hoe goed Angela het ook doet, de beide Belgen (had beide de juiste DeMol vrij vroeg te pakken) waren in mijn ogen nog de besten. Ook de eerste Nederlandse (want nieuwigheid) en de tweede (gezellig op het forum, leuk kluppie op de eerste Mol-Meeting) waren gaaf.
En nu deze serie? Zag het toevallig van de week in de gids (oude e-mail werkt niet meer, dus geen vooraankondiging gekregen), komt als een aangename verrassing na lange afwezigheid en ben vooral benieuwd hoe onze BN-ers het er van af zullen gaan brengen. Nog 23 uur en 35 minuten...