Haha, ik duim voor iedereen die mee wil doen, want voor mij ben je al een topper als je door de selectie komt. Daarom baal ik zo van mensen die daar niets goed mee doen en daar de klojo gaan uithangen. Aan de andere kant zorgen die confrontaties wel vaak voor mooie televisie. En als ik in een situatie zit waarin iemand zich als een rotzak gedraagt dan komt er wel iets in mij los, een gevoel dat ik zo'n persoon op z'n nummer moet zetten. Dat komt ook wel vaker voor hoor, dat iemand echt de boel loopt te terroriseren en niemand er tegenin durft te gaan en dat uiteindelijk ik diegene ben die de aanval kiest. Ach dat ligt ook wel in mijn aard, om voor de zwakkeren op te komen, zelfs als dat soms ten koste van mezelf gaat.
Ik heb met afgrijzen naar de demonisering van Esther zitten kijken dit jaar, en er spookte maar één gedachte door mijn hoofd: zat ik daar maar, dan brak de hel los. Een belangrijke motivatie om me op te geven. Dus organisatie, selecteer me maar, dump me op dat eiland met een type John en je gaat je kapot lachen... want ik pak mensen niet met brute kracht maar met woorden, humor en dan van 't harde soort.