Lees en post hier alles over Herr Seele
Leeftijd: 48
Beroep: striptekenaar, programmamaker, pianostemmer, ...
Herr Seele is het pseudoniem van Peter van Heirseele. Hij maakt voor het eerst naam met zijn Cowboy Henk-strips, een samenwerking met zijn vriend Kamagurka. Herr Seele is een echt mediafenomeen. Zijn jobomschrijving is volgens hem eindeloos; kunstenaar, striptekenaar, programmamaker, scenarioschrijver, presentator, mediafiguur, pianostemmer, -hersteller en -verzamelaar. Naast zijn carrière in de media heeft Herr Seele een muziekwinkel in Oostende waar hij een verzameling van ongeveer 200 piano´s heeft.
Quotes:
- Ik weet niet of het bestaan in de groep iets voor mij is, ik heb vroeger de jeugdbeweging gehaat en ook naar school gaan was niets voor mij. Ik hou van het solitaire bestaan, ik ben een ambachtsman, ik ben een pianostemmer en een striptekenaar. Ik heb rust en afzondering nodig. Leven in groep is - denk ik - helemaal niets voor mij.
- Ik kan echt niet tegen koude. Ik ben waarschijnlijk zeer koudbloedig want ik heb warmte nodig omdat ik qua fysiek nogal mager en teer ben. Ik ben echt een koukleum van nature. Ik heb ook altijd van die paarse handen en ik vraag me af hoe dat zal aflopen in Noorwegen.
bron: rtl.nl