Hallo Frans
Wat vond je van de finale? Op wie had jij gestemd, als je nog in het spel was geweest? Jij had je keuze moeten baseren op je ervaringen met hen in het rode kamp, daarna heb je ze amper meer gezien. Zou het een moeilijke keuze zijn geweest? Hebben jullie in het resort nog met elkaar gesproken, voordat de anderen naar de eilandraad gingen? En werd er toen ook gesproken over de 2 finalisten?
Ik hoop dat je nog zin hebt in het beantwoorden van deze vragen, ik heb je toelichtingen hier wel gewaardeerd de laatste weken
De finale vond ik erg leuk en zeker ook spannend, en had ik op een van de twee finalisten moeten stemmen dan was het ook Vinnie geweest. Maar eerlijk gezegd had ik Lieke als voorkeur voor Robinson 2007. Begrijp me goed dat ik het Vinnie van harte gun, maar als ik kijk naar het totaal plaatje vind ik Lieke toch meer een Robinsonner dan Vinnie, Vinnie is goed in de proeven, zeer sociaal en zeer prettig om mee om te gaan maar op het echte Robinson "gebied" was Vinnie beduidend minder. Houthakken in het kamp dat deed hij veel en graag, maar expedities, vissen e.d. dat miste ik bij Vinnie gewoon, natuurlijk kan ik alleen oordelen over de eerste 23 dagen, omdat ik nimmer op Rapang ben geweest en dat gedeelte van de expeditie van TV ken en van de verhalen van de andere deelnemers. Maar goed, hij is in mijn ogen een verdiende winnaar.
In het resort is er natuurlijk gesproken over de finale, en ook daar bleken er diverse voorkeuren voor de winnaar te zijn, ieder heeft zo zijn eigen ervaringen en voorkeur voor de echte Robinsonner. Ook over de stemming werd er gesproken en wie de voorkeur had om winnaar te worden en ook daar verschilden de meningen ook best wel.
Het zijn denk ik toch de vragen geweest die in de finale de werkelijke winnaar hebben bepaald en zodoende werd Vinnie de Robinson 2007.
De strijd is gestreden, het avontuur is voorbij en ondanks alle beslommeringen kijk ik in ieder geval terug op een geslaagde Expeditie Robinson 2007, een uitdaging die ik zeker met mijn huidige ervaring zo weer zou doen, alleen wellicht een ietsie pietsie anders op sommige fronten.
Prettige Feestdagen en een Gezond en voorspoedig 2008 toegewenst beste forummers