1 TV uitzendingen zijn altijd gemonteerd. Je kan het zelfs zo monteren dat de mol in de laatste aflevering nog kan veranderen. Want ook alle aanwijzingen uit eerder afleveringen zijn te monteren of te beinvloedden. (Bijvoorbeeld iemand die zwaait kan een aanwijzing zijn, maar ook echt iemand zijn die zwaait. Het is maar hoe je het aan het einde uitlegt...)
De mol blijft de hele serie hetzelfde hoor
Over Roeland in serie 5 is wel eens wat gespeculeerd, maar de mol blijft echt dezelfde.
2 Worden er in elke aflevering (concrete) aanwijzingen/tips gegeven? En zijn hier(kijkers)richtlijnen voor? Ik bedoel te zeggen, alles maar dan ook écht alles kan als een aanwijzing of tip gezien worden. Bijvoorbeeld een uitspraak, beweging, houding, object of nummer en ga zo maar door. Als je dat allemaal moet analyseren dan ben je pas met de 1e analyse klaar als de laatste aflevering is uitgezonden... Dat lijkt me niet de bedoeling.
In sommige hints zit een lijn (bv vorig jaar het nummer 8 die weer samenhing met de Mayaanse kalender), en sommige hints zitten ook 'los'.
Tja, het is niet voor niks dat 95% een enorme tunnelvisie heeft op een gegeven moment.. je kunt inderdaad in alles iets zien
3 Zit er in elke aflevering (minimaal) één concrete mol aanwijzing of kun je pas weten wie de mol is als je alle afleveringen hebt gezien?
Dat verschilt, en je kunt ook kijken naar psychologische aspecten (liegt iemand? wat zou een mol doen?)
En de mol saboteert natuurlijk, dus daar kun je altijd naar kijken
Helaas is de montage ons nogal eens voor.
4 Zijn er nog speciale regels voor de mol zelf? Of mag die alles doen waar hij zin in heeft? Of heeft hij/zij ook speciale regels waar hij/zij zich aan moet houden? Bijvoorbeeld; mag hij ontkennen dat hij de mol wel of niet is...?
De mol kan zelf initiatief nemen, maar heeft voor de opdrachten altijd een briefing over hoe het beste te mollen. En soms helpt de productie een handje.
Verder mag de mol natuurlijk liegen dat hij het niet is
maar dat gebeurt ook niet altijd. Soms kan het juist tactisch zijn om te zeggen dat je het wél bent.
De mol van serie 6 heeft ook wel eens geroepen: "jullie denken toch niet echt dat ik zo dom ben!"
Dus het kan alle kanten op..
Kortom, ik vind het spel echt super gaaf alleen kan het allemaal zo beinvloed worden door dingen die men wel of niet uitzend dat ik niet weet of alles wel echt goed uitgezonden wordt??
De montage mensen hebben een behoorlijk aandeel, neem dat maar van me aan. Zo klopt er van de tests die wij op tv zien helemaal niks
Ben je zo wat verder geholpen?