Toen was het wachten op de eerste lijstjes. Zouden ze M@ri@nne al door hebben. Ik had haar heel subtiel laten mollen. Het eerste lijstje kwam al snel binnen en het was Niekypsv. Ik schrok me wezenloos; hij had M@ri@nne bovenaan staan. Was het dan zo opzichtig? Niekypsv is de enige geweest die de molactie in de bus gezien heeft. Hij schreef later dat hij M@ri@nne begon te verdenken, omdat ze over de pot begon, terwijl alle liedjes werden gespeeld, die later geraden moesten worden in de braille opdracht. Maar ik had het wel even benauwd hoor. Dat was echter van korte duur. Want hoe ver kon ik er naast zitten. Het ene na het andere lijstje kwam binnen, waar M@ri@nne zich in de onderste regionen bevond. Alleen LdHmolletje zetten M@ri@nne op plek 4, bij de rest was het allemaal tussen plek 7-9. Er waren zelfs 2 kandidaten die de Mol helemaal onderaan zette. Uiteraard Kevintuut en … finalist D*n! D*n is door het oog van de naald gekropen.
Iemand die ook door het oog van de naald kroop was Wolfmol. Hij was degene die het ongeldige lijstje instuurde. Ook hij had M@ri@nne onderaan gezet, maar hij was Bubbles vergeten. Hij corrigeerde het tijdig, door Bubbles nog onder M@ri@nne te plaatsen. Als hij Bubbles boven M@ri@nne had gezet, had niet Kevintuut, maar Wolfmol uit het spel gelegen.
En tsja, de supervrijstelling. Lukie4 riep dat hij hem had gevonden, maar dat was helemaal niet waar. Sorry D*n, maar hij liep je gewoon te stangen. Het feit dat de supervrijstelling niet gevonden werd, stelde mij wel gerust, dat de plaatsnaam hint ook niet heel snel gevonden zou worden.
Stand na 1 aflevering1. Niekypsv – 60 punten
2. LdHmolletje – 30 punten
3. Molcrazy – 15 punten
4. Bubbles – 10 punten
=. Fabiann – 10 punten
=. Wolfmol – 10 punten
=. Ycaris – 10 punten
8. D*n – 5 punten
=. Kevintuut – 5 punten = EXIT *
* exit omdat zijn lijstje later binnen was dan die van D*n
Gekozen mollen
Wolfmol (5): verdacht door D*n, Fabiann, Kevintuut, M@ri@nne en Molcrazy
Molcrazy (2): verdacht door Bubbles en Ycaris
D*n (1): verdacht door LdHmolletje
Kevintuut (1): verdacht door Wolfmol
M@ri@nne (1): verdacht door Niekypsv
Het feit dat M@ri@nne absoluut niet verdacht werd, behalve door Niekypsv, gaf mij iets meer vrijheid voor de tweede aflevering. Ik kon haar iets opzichtiger laten mollen. Ik hoop daarom ook dat ze iets hoger zou komen in sommige lijstjes, waardoor er wat meer verschillen zouden ontstaan. En dat gebeurde ook. Niekypsv zette M@ri@nne weer bovenaan. Ook bij D*n schoof M@ri@nne een heel eind op, naar de 3e plek. Hij had het lijstje van Kevintuut gezien en kon daardoor al wat namen schrappen. Bij LdHmolletje bleeft M@ri@nne op 4 hangen en ook Molcrazy, Fabiann en Ycaris zette haar op die positie. Alleen bij Bubbles en Wolfmol bleef M@ri@nne in de onderste regionen hangen. Wolfmol zette haar weer op de voorlaatste plek, dus was het exit Wolfmol
Stand na aflevering 21. (1) Niekypsv – 115 punten
2. (2) LdHmolletje – 55 punten
3. (3) Molcrazy – 40 punten
4. (
D*n – 35 punten
=. (4) Fabiann – 35 punten
=. (4) Ycaris – 35 punten
7. (4) Bubbles – 25 punten
8. (4) Wolfmol – 20 punten = EXIT
De lijstjes waren overigens helemaal radicaal omgegooid. De populairste mol uit aflevering Wolfmol, werd door helemaal niemand meer verdacht. Overigens snap ik nog steeds niet waarom iedereen Wolfmol verdacht. Om eerlijk te zijn heb ik nog stukjes tekst later moeten toevoegen om Wolfmol wat meer in de aflevering te laten voorkomen, want hij zat in de eerste draft er amper in. Maar in de tweede aflevering was hij zo onverdacht, dat hij natuurlijk de mol haast niet meer kon zijn. Dus werden er andere mollen gekomen. Sterker nog, behalve Wolfmol werd iedereen genoemd!
Gekozen mollen
Bubbles (2): verdacht door D*n en Fabiann
D*n (1): verdacht door LdHmolletje
Fabiann (1): verdacht door M@ri@nne
LdHmolletje (1): verdacht door Bubbles
M@ri@nne (1): verdacht door Niekypsv
Molcrazy (1): verdacht door Ycaris
Niekypsv (1): verdacht door Molcrazy
Ycaris (1): verdacht door Wolfmol