Sandra had vooral een typische reactie van een vrouw die enkele weken moet doorbrengen in gespannen omstandigheden, in het bijzonder het abrupte afscheid van haar vertrouwenspersonen (Walter, Shadia), het gekonkel van haar medekandidaten en het feit dat de enige overblijver die ze graag zou vertrouwen helaas de mol is. Wellicht mogen we er nog een hormonale component aan toevoegen.
Van alle theorieën die het voor mij evidente feit negeren dat Marc de mol is, gaat de "leugendetector" het meest voorbij aan de feiten. Ik zeg dit met klem, maar met respect voor alle mollenjagers. De inzet die Sandra heeft tentoongespreid en het resulterend succes is onverklaarbaar vanuit een mollenschap, tenzij het enig doel van de mol zou zijn zich niet verdacht te maken, een waanbeeld dat ik ook onder intimi te vuur en te zwaard bestrijd.
Ik vind de invalshoek wel origineel, maar de theorie houdt geen rekening met de acties, de verborgen hints of de gesprekken waaruit we de wederzijdse verdenkingen kunnen afleiden.
Nu, als Sandra de mol is, zal ik ootmoedig mijn ongelijk komen bekennen, maar gelukkig behoort dat scenario tot het rijk der fabelen.
Gegroet,