WieIsDeMol.Com stemwijzer aflevering 91. Annemarie (41.7%)
2. Liesbeth (41.7%)
3. Hadewych (16.7%)
Ja, dit vind ik wel een mooie uitkomst
Anne-Marie en Liesbeth die gelijk op gaan. En dat laat ook mooi het dilemma zien: Anne-Marie heeft de meeste aanwijzingen, Liesbeth heeft overduidelijk de meeste mollenstreken. Idealiter zou de mol beide hebben, zowel meeste aanwijzingen als mollenstreken.
M.i. moet je in de edits zo nu en dan gewoon mollenstreken tonen van de mol. En dat je niet pas op de terugblikaflevering van vanavond moet gaan wachten waar je dan de echte mollenstreken ziet. Want dan is het voor mij meer dat je zit te kijken naar: "Exposé van de montagekamer" M.a.w. als kijker moet je wel de mol aan het werk kunnen hebben zien vind ik. Het gaat er immers om dat je met de edits in de hand de mol kunt vinden. En dan staat daar haaks op dat je als montage dat onmogelijk maakt.
Dan helpen aanwijzingen naar de mol dan al veel, maar de mol is de saboteur in het midden van de groep. Dan moet je natuurlijk wel sabotageacties kunnen zien! En niet zo van: ho, als we dit in de edit stoppen weet iedereen het meteen, dus bewaar die maar voor de terugblik.
Volgens mij kun je qua montage prima mollenstreken tonen maar daar dan zo'n draai aangeven dat de kijker dubbel door gaat denken. En uiteindelijk weet de kijker niet meer waar die het moet zoeken. Dat sluit ook mooi aan bij 'niets is wat het lijkt'. Dat is nu net het mooie aan het programma: terwijl je toekijkt de mol in actie zien maar geen uitsluitsel hebben of dat echt de mol in actie was tot de terugblik geweest is. Enfin, ik ben benieuwd naar vanavond
(en met name nog meer hoeveel ze dit jaar van widm.com hebben overgenomen aan hints
)