Na de moord op Hans van Wieren is er in Games-kringen en op internet weer de discussie tussen de meeste Volwassen en Gamers losgebarst(hiermee bedoel ik niet dat Volwassen Gamers tot de eerst groep horen, maar dat achterwege)
Al sinds de eerste paar geweld-games en games zoals Return to Castle Wolvenstein, waar het de bedoeling was dat je Duitsers in de Tweede Wereldoorlog uitmoorde. Dit was geen probleem maar in de game zaten Hakenkruizen en schilderijn van Hitler. Dit ging te ver en de disussie begon.
Dit hierboven vond ik ook niet kunnen, maar ik ben zeker niet tegen geweld in Games. Games zijn fantastisch en zonder Doom, waar je Monsters neer moest schieten, zou de gameindustrie nooit zo groot geworden zijn en de gamers zouden ook geen spelletjes zoals Rayman kunnen spelen omdat ik van mening ben dat Doom het begin der alle spelen is.
Bewezen is wel dat de jongen die in Duitsland een paar van zijn schollgenoten dooschoot, een fanatieke Quake III speler was. Een soort spel in de trant van Doom. Murat D. speelde ook het spel Counterstrike, ook een spel met geweld.
Ik heb niks tegen geweld in games, maar met mate. Maar wat vinden jullie? Zit er teveel geweld in games en is er teveel geweld op TV. Kom maar op
LC