The making of..In den beginne..-Toen het verhaal werd geschreven voor ‘Het Geheim van Gizeh’ was het eigenlijk niet bedoelt om uit te groeien tot een forumspel. Het was een verhaal over een verzonnen spelshow. Pas later (toen ik D*n ontmoette en zijn ‘Survivor’ las) is het idee ontstaan om te kijken of er een forumspel van gemaakt kon worden.
-Het thema van ‘Het Geheim van Gizeh’ is ontstaan toen ik de documentaire ‘The Revelation of The Pyramids’
http://www.youtube.com/watch?v=lrJN3wC2qt0 had bekeken. Ik was erg onder de indruk van deze documentaire en het was het begin van een zoektocht naar de geheimen van Gizeh en de verborgen evenaar. Tot op de dag van vandaag vind ik het leuk om uit te zoeken wat er zo’n 12.000 jaar geleden gebeurd is.
-Bij het schrijven van de afleveringen zocht ik naar een thema voor elke aflevering. Uiteindelijk waren er 12 thema’s en 1 intro-aflevering. Met de 13 afleveringen is het begonnen en vandaar is de spelopbouw samengesteld.
-Het idee om te beginnen met 3 teams komt voornamelijk omdat in ‘Het Geheim van Gizeh’ het getal ‘3’ vaak voorkomt. (Gizeh, Teotihuacán, Xi’an) (Alnitah, Alnilhan en Mintika) (3 pyramides/3 tempels) (driehoek tussen Nazca, Gizeh en het magnetisch Noorden)
-Sommige Easter Eggs zijn tijdens het verhaal bedacht, maar easter eggs zoals ‘In bloed gedoopt zoals ik had gehoopt’ zijn voor het forumspel bedacht.
Het verhaal
-Zoals al gezegd zijn veel (maar niet allemaal)‘geheimen’ van Gizeh letterlijk overgenomen van ‘The Revelation of The Pyramids’. Alleen vond ik de conclusie van de documentaire te negatief. Ik koos voor een zoetere ,romantische conclusie die gebaseerd is op het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=djcJI8NcC2c-Voor iedereen die verder zoekt naar de geheimen van Gizeh (of de verborgen evenaar) komt geweldige dingen tegen. In het spel zijn enkele onderwerpen onderbelicht, vanwege diverse redenen. Maar voor de mensen die geinteresseerd zijn raad ik voornamelijk; de verdwenen pyramidion, de resonantie van de Kings Chamber, de verborgen evenaar of de oorsprong van Mekka (wat vrij weinig met de Islam te maken heeft.) aan.
-Persoonlijk geloof ik erin dat er vroeger een beschaving leefde die hoger ontwikkeld waren dan wij waren. De ontdekking van het snelheid van het licht in de Grote Piramide en het hele verhaal rondom de resonantie van de Kings Chamber zijn voor mij de belangrijkste aanwijzingen daarvoor. Om dezelfde reden geloof ik ook dat meeteenheden als de meter en tijdeenheden als de seconde al eeuwen bekend zijn.
-Als ooit de geheimen worden erkend, dan bbetekent dat het einde van de evolutie-theorie (want dan was er al een hoogontwikkelde beschaving 12.000 jaar geleden ipv Neaderthalers), een groot deel van onze geschiedenis (zoals de meeste ‘feiten’ uit de promo), maar ook de meeste religies (het betekent namelijk dat er al veel eerder mensen waren, dan staat geschreven in de Bijbel en de Koran). Dat is ook de voornaamste reden waarom veel historici niet staan te trappelen om ze te erkennen. Maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat onze kinderen nog steeds geleerd wordt dat de Grote Pyramide een graftombe is.
-Meer sceptisch ben ik over Edgar Cayce, de Hall of Records (de bibliotheek van Atlantis) en Thoth. Maar inmiddels heb ik me er zo in verdiept dat ik ergens wel geloof dat Atlantis heeft bestaan. Dat geldt ook voor Thoth, hij is een vergeten persoon, maar zoals de tekst uit Job laat zien (boven aflevering 13) was hij in de tijd van de Bijbel al bekend.