Het vervelende is: bezorgdiensten zullen er zeer weinig aan willen doen om aan al die ellende een eind te maken. het is ten slotte omzet, maar wel op een zeer omstreden manier verdiend.
Goed, de TPG (en de dienst waar ik voor werk) doet gewoon het werkt wat men moet doen, een poststuk van a naar b brengen. Aan de andere kant: je zou toch weleens een keer informatie aan moeten kunnen vragen ZONDER dat je die troep over je heen krijgt? Want dat is de andere kant van de medaille: je durft haast geen bonnetje meer in te vullen op deze manier.
Zolang er mensen zijn, die echt alles geloven, wat ze wordt beloofd, blijft dit soort firma's erop inspelen. Ik weet zelf best dat ze je alleen een vette worst voorhouden, maar als je wil happen, dan is die ineens nergens meer te zien. Ik vond het dan ook een perfecte actie van die rechter, toen hij Postina dwong om een vrouw een auto te leveren. Protesten hielpen niet, postina moest maar eens een lesje in fatsoen krijgen. Dat hebben ze geweten, maar ze begonnen vrolijk opnieuw.
Ik kom even terug op die brief van dat incassobureau. Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van ze, waarin men mij nogal grof te verstaan gaf meteen te betalen, anders zouden zware maatregelen volgen.
Dit was voor mij het sein om de Consumentenbond in te schakelen. Wat blijkt? Ik ben de enige niet met soortgelijke klachten. En ja hoor, Intrum Justitia kende men wel bij de Consumentenbond. Hun advies was om hen binnen twee weken in de gelegenheid te stellen met een originele, door mij ondertekende, opdrachtbon te komen. En aangezien ze die niet hebben, heeft zowel het incassobureau als de firma Socks geen poot om op te staan. Maar het advies van de Consumentenbond luidt wel, de brief van dat incassobureau niet zomaar als niet geschreven te beschouwen.