Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 593829 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2660 Gepost op: 4-10-2024, 17:40:07 »
Ah da's jammer. ;)

Hopelijk wel een fijne vakantie gehad op Bestemming X.

Vanmiddag Eurostar tkt naar Parijs geboekt voor het voorjaar, want mijn verlofaanvraag is eindelijk goedgekeurd.
Alleen de heenreis pas (met agentenkorting), terugreis zit nog niet in de verkoop ;D

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #2661 Gepost op: 7-10-2024, 10:35:03 »
Ik had inderdaad een heerlijke vakantie. Met slechts 1 dag regen! En we hebben bijna alles kunnen doen wat we wilden doen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2662 Gepost op: 19-12-2024, 16:13:07 »
Ik heb iemand van het reisbureau waar ik altijd boek, een lastige taak gegeven.

Ik had mijn pijlen gericht op een stedenreis Lissabon in april. En ik had als richtlijn een maximumbudget, en bij voorkeur in of vlakbij het centrum..

Zelf had ik al wat gezien, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken binnen het aangegeven budget.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2663 Gepost op: 20-12-2024, 18:08:14 »
Aangezien corrigeren nog steeds niet gaat, hier een kleine update.

Zoals ik al vermoedde, lukte het niet om binnen het aangegeven budget te blijven. Ik had de overnachtingsprijs van het gekozen hotel simpelweg vermeigvuldigd met het aantal nachten, en daarbij een te kleine marge voor de vlucht en bijkomende kosten genomen.

Dat wil zeggen: ik had er wel rekening mee gehouden, maar alles toch te laag ingeschat. Voornamelijk omdat transavia inmiddels ook de hoofdprijs vraagt voor cabinebagage.

Het wordt dus 7 dagen Lissabon, waarvan er dus netto 5, plus een avond, overblijven.

Het hotel ken ik, dat ligt heel mooi in het centrum van de stad, zodat ik er 's avonds ook makkelijk op uit kan. Ik koop er een Lisboacard bij, zodat het reisgebied zich buiten Lissqbon uitstrekt van Cacaïs en Sintra, tot Setubal.

Dus het zal een stedenreis worden, maar ook een regioreis.

Offline Lucy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
« Reactie #2664 Gepost op: 21-12-2024, 12:14:13 »
Lissabon is prachtig! Voor Sintra moet je echt een hele dag uittrekken. Wij hebben Sintra en Cascais in één dag gedaan, maar dat kan eigenlijk niet (we hebben alleen avondgegeten in Cascais...). Veel plezier! ::bravo::

Ik ben van plan om in de zomervakantie naar New York te gaan 8)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2665 Gepost op: 21-12-2024, 15:22:54 »
Het wordt een vroege vlucht. Dat heeft een voordeel, maar ook een nadeel.

Voordeel is dat ik ruim een halve dag extra in Lissabon ben. Maar ik zal nachtelijk vervoer moeten regelen, omdat de vlucht om 7.45 gepland staat. Minus 2 uur, betekent dat een overnachting in of nabij Eindhoven.

Richtlijn taxirit van thuis uit is nu (prijspeil 2024) 180 euro. Ik heb nog even, om over de beste optie na te denken.

@Lucy, hoe zijn jullie van Cascaïs naar Sintra (of andersom) gereisd? Ik weet dat het niet zo heel ver van elkaar ligt, maar met het OV is het lastig. Tenzij er in de afgelopen jaren nieuwe verbindingen bij gekomen zijn......