Ok, lijst met namen voor de toekomst. Zet hem even hier in, omdat het nieuwe board lekker fris is en we het daar natuurlijk lekker over s15 moeten hebben, maar ik toch deze namen kwijt wil. waarom? Ik zat de slimste mens te kijken met Art, (15 december, morgen begint het nieuwe seizoen weer, of de wintereditie, bij deze!!!) en het is ook wel leuk om een soort WIDM kandidaat scout te zijn vind ik. Er hebben natuurlijk al een zee van kandidaten meegedaan die eerder al bij de slimste te zien waren, of na hun deelname te zien waren.
Met de laaste 4 winnaars als Art Rooijakkers, Pieter Derks, Owen Schumacher, Arjen Lubach toch allemaal een link met WIDM. Art presentator, en winnaar. Arjen bij de laatste 5 en oa presentator van Moltalk en groot fan. Owen, fan van het programma, deelname aan het programma. En Pieter moeten we nog zien hoe ver hij het gaat schoppen.
Maar ook finalisten als Hanna Bervoets en Margriet van der Linden. veel Slimme mensen dus in WIDM. Logisch ook.
Verder hebben Jennifer Hoffman, Isabelle Brinkman, Inge Ipenburg, Myrianna van Reeden, Mary-Lou van Stenis, Anne-marie Jung, Sofie van denk Enk, Hadewych Minis, Soundos el Ahmadi, Liesbeth Staats, Marion Pauw, Janine Abbring, Marit van Bohemen, Tania Kross, Kim Pieters, Victoria Koblenko, Yvonne van der Hurck, Paulien Cornellise en Renate Verbaan meegedaan. (Renate Verbaan zit in de aankomende)
Dat zijn in totaal 21 vrouwen uit 10 seizoen met bn'ers 10x5 =50 is dus bijna de helft...
Mannen die hebben meegedaan: Frits Sissing, Gijs Staverman, Richard Groenendijk, Edo Brunner, Tim Kamps, Frits Huffnagel, Dick Jol, Patrick Stoof, Joris Linssen, Jim de Groot, Erik van der Hoff, Marc Marie Huijbregts en Chris Zegers (Chris zit in de aankomende)
Dat zijn in totaal 17 mannen van de 50. Is net iets minder, maar veel mannen zijn ver gekomen. Vrouwen trouwens ook. Natuurlijk zijn er wel meer spelshow's waar Bn;ers die in WIDM hebben gezeten aan meespelen maar dit heeft wel een link omdat het beide programma's zijn waar je slim voor moet zijn. Als je dan 38/100 kandidaten hebt uit de 10 bn'er series vind ik dat je het goed doet. Ik denk ook wel dat de makers van WIDM kijken naar het programma.
Bijvoorbeeld dit jaar vielen een paar mensen op. Jan Versteegh> hij wilde zelf meedoen aan WIDM en is uiteindelijk 4e geworden, net achter Diederik Jekel dit jaar. Ionica Smeets, wilde meedoen, en is heel ver gekomen (7 afleveringen gewonnen)
Roos Schlikker, die ik al als kandidaat voor dit jaar tipte, heeft 2 afleveringen gewonnen en was ook positief over het programma.
Dit zijn wel dingen waarin ik kijk naar evt nieuwe kandidaten voor aankomende seizoenen (aangezien een 16e wel vaststaat)
Nog een paar namen die ik wel voor WIDM vind passen. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die aan de Slimste hebben meegedaan, maar heb dit echt gescreend op widmkandidaat gehalte:
VROUWEN
- Mirjam Sterk
- Marjolein Keuning
- Suzanne Bosman
- Sascha de Boer
- Merel Westrik
- Annette Barlo
- Katja Schuurman
- Birgit Schuurman
- Ellen ten Damme
- Plien van Bennekom
- Katinka Polderman
- Roosmarijn Reijmer
- Toprak Yilcanir
- Annemieke Schollaerdt
- Bracha van Doesburgh
- Loes Haverkort
- Naema Tahir
- Kristel van Eijk
- Kristel Zweers
- Noortje Herlaar
- Sanne Wallis de Vries
- Ilse Warringa
- Anniko van Santen
MANNEN
- Mustafa Marghadi
- Charly Luske
- Jochem van Gelder
- Eric Corton
- Pepijn Lanen
- Klaas van Eerden
- Rene van Kooten
- Mike Weerst
- Sascha Visser
- Jan Jaap van der Wall
- Abdelkader Benali
- Waldemar Torenstra
- Frans van der Soest (Spike > DIrect)
Droomlijstje voor 2016>
1. Jan Versteegh PRESENTATOR
2. Waldemar Torenstra ACTEUR
3. Mustafa Margadhi NIEUWSLEZER
4. Eric Corton ACTEUR/PRESENTATOR
5. Frans vand der Soest (Spike> Di-rect) MUZIKANT
6. Maike Meijer > ACTRICE/CABARATIERE
7. Eva van de Weijdeven / Bracha van Doesburgh > ACTRICE
8. Anniko van Santen PRESENTATRICE
9. Ionica Smeets / Roos Schlikker JOURNALISTE/SCHRIJFSTER
10. Ilse Warringa CABARATIERE
OP en AAN merkingen mogen!!! ( En ja, ik weet het, s15 heeft voorrang maar ik stel voor dat als iemand door het jaar ideeen heeft door een programma waar hij of zij naar kijkt en denkt HEY dat is iemand voor de Mol, dat hier gewoon moet kwijtkunnen. Dit forum is het hele jaar door actief.