Is ook zo. Ik redneer(de) alleen puur vanuit mijn Sofie tunnel, waarbij ik overigens wel van mening ben dat de vrijstelling de beste onderhandelingspositie is. Dat zou ik zelf vinden als mol ieder geval. Vraag is wel, of het de mol ook gelukt is om die te pakken te krijgen.
Misschien is 't raar van mij, maar ik heb het gevoel dat ik mij als Mol zou gedragen als Freek. Met die ene ruil slaagt hij er dan in om zowel het geld te vernielen als de vrijstelling uit het spel te halen. Hoewel ja, dat is gewoon een beetje naaien en veel gevolgen heeft dat ook weer niet; er valt sowieso wel iemand af. Toch. Lijkt me leuk.
Vrijstelling is in principe het sterkste wapen om de boel mee af te leiden, maar ik heb ook niet het gevoel gehad dat Sofie dat echt in zulke grote mate deed. Al geloof ik natuurlijk ook niet dat ze zich gewoon door de mooie ogen van Freek laat bedotten.
Tja, en wat doe ik met al die informatie in mijn Susan-tunnel? Zij speelt het ruilspelletje niet op een vreselijk actieve manier mee, maar ze doet wel een hele vreemde poging. Volgens mij moet de mol sowieso niet actief zijn tijdens die opdracht om het te laten mislukken - kandidaten doen wel vaak uit zichzelf domme dingen (ik denk bijvoorbeeld aan Tim in het Höfdi-huis).