Auteur Topic: [Theorie] Timers  (gelezen 26243 keer)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Timers
« Reactie #60 Gepost op: 19-02-2015, 19:18:45 »
Review van de timerhint
Tot en met aflevering 5 leek de timerhint veelbelovend. De R tijdens de eerste opdracht van de eerste aflevering viel op. Na verder puzzelen kwam daar een G, M, I, E en na een ongewenste tweede I nog een T bij en leek het zeer kansrijk dat er uiteindelijk de naam “Margriet” zou verschijnen, met nog iets er bij. Helaas zijn daar inmiddels nog twee letter bijgekomen (J en F) waardoor de kans klein is dat er een zin met de naam “Margriet” uit zal komen. Daarnaast zijn 6 van de 9 gevallen niet buiten de norm van hoe lang een klokje loopt. Wel blijven de M, R en T opvallend, met name de laatste twee. De timer loopt (dit seizoen) gemiddeld 7,5 seconden, met een standaard deviatie van 3,4.

Hoe staat het nu met de namen:
KandidaatOntbrekende lettersLetters over
CHRISCHSGMEITJF
MARGRIETARIJF
MARLIJNALNGIETF
MARTINEANGIJF
RIKKGMIETJF

Hoe staat het met overige nog haalbare speculatie:
ZinOntbrekende lettersLetters over
MRG VIJFTIENVN-
GR. M. VIJFTIENVN-
Uitleg bij de betreffende speculatie: Margriet is de 15e mol. Bij het lasergamen wordt ze echter een andere 3 letterige afkorting voor haar gebruikt; Groeten mol 15.

De J en F gooien roet in het eten voor andere de opties de gepost zijn of waar ik zelf mee heb zitten puzzelen.

Nog complexer?
Als de “Margriet van der Linden” bewust in de tweets verwerkt is dan zit er op dit moment iemand in de redactie bij WIDM die in staat is om zeer complexe hints te bedenken en uit te voeren. Er is dus een kleine kans dat ook deze hint nog een uitkomst heeft als je er een extra laag bovenop gooit, hoewel hij al op het randje is van wat ik verwacht aan complexiteit.

Een optie die ik heb bekeken is dat niet alle opdrachten met timer deel uitmaken van de hint. Als je bijvoorbeeld puur kijkt naar de oneven opdrachten (de 1e en 3e van een aflevering) dan blijven alleen de letter R, M, E, I, T over. Theoretisch kunnen daar nog de letters bij komen om enkel de naam Margriet of Martine van te maken. Dan kan je nog bedenken dat opdracht 1 en 3 beide nummers zijn uit het getal 13=M=Mol. Tja, heel ver gezocht.

Vandaag is de dag van de waarheid. Ik acht de kans heel groot dat het toch toeval is geweest dat dit ergens op leek te lijken. Vanavond mogelijk dus definitief een streep door deze theorie.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2015, 19:21:39 door Rat »

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #61 Gepost op: 19-02-2015, 20:08:54 »
mooi resumé Rat !!  ::ok::
ik onderschrijf het volledig.

denk ook dat het uiteindelijk niks zal zijn,...
maar was wel heeeel leuk geweest als dit een (DE!!) hint zou zijn.

maar wie weet,... blijf timen !!
 ::ok::
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #62 Gepost op: 19-02-2015, 21:54:20 »
Zaten ook weer wat timers in, wat zeg ik, veel! Bij theeplantage, bij de winkelstraat en paar klokjes bij t flitsen. Benieuwd of er iets uitgehaald kan worden?

Offline witte raaf

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 19-02-2015, 22:48:08 »
laatste timer per opdracht

opdracht 3 foto bij chris 1:37   1:33   = D
opdracht 2 straatje       1:16   1:07   = i
opdracht 1 thee           0:10   0:00   = j
« Laatst bewerkt op: 19-02-2015, 22:50:02 door witte raaf »

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #64 Gepost op: 28-02-2015, 22:21:07 »
bij de laatste opdracht op de markt is de laatste timer 12 seconden in beeld,...!
dus een L.

had deze theorie even losgelaten, maar deze letter is wel weer opvallend,... zal morgen eens kijken of ik er een studietje aan ga wagen,... tenslotte hoop ik dat Marlijn de Mol is en ik zou het heel leuk vinden als hier toch een hint in zit!

game on!

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #65 Gepost op: 28-02-2015, 22:40:59 »
Ja, was eigenlijk wel benieuwd of er toch nog iets gevonden zou zijn hier :D

Ben benieuwd waar het op uitdraait :D

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #66 Gepost op: 1-03-2015, 13:29:24 »
Ja, was eigenlijk wel benieuwd of er toch nog iets gevonden zou zijn hier :D

Ben benieuwd waar het op uitdraait :D
Mijn geloof dat hier een hint in zit is een beetje weggevallen, maar ik zal ergens de komende dagen het lijstje (waar alle tijden in staan) in elk geval nog even compleet maken.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #67 Gepost op: 1-03-2015, 13:55:24 »
Mijn geloof dat hier een hint in zit is een beetje weggevallen, maar ik zal ergens de komende dagen het lijstje (waar alle tijden in staan) in elk geval nog even compleet maken.

Denk ook niet dat er iets uitkomt,.. toch zijn de letters wel opvallend.
Het grootste gemis is een A,..
maar ja,.. een timer maar 1 seconde in beeld is ook lastig.