Nepmol gedrag hoeft wat mij betreft juist niet ontmoedigd te worden. Maar goed, dat heb ik als recente kijker nog niet of nauwelijks gezien, dus ik weet niet of ik daar goed zicht op heb.
Mingeld vind ik overigens prima.
Het lijkt me nog steeds erg leuk als de mol kandidaten 'af' laat gaan in een daarvoor bedachte opdracht. Bijvoorbeeld eentje met auto's waar de mol van auto kan wisselen en zich kan vermommen. Dat de groep daardoor een pak geld mist.
Of zo'n laseropdracht waarbij de mol op kandidaten kan schieten. Etc.
Vergt meer planning en een langer durende opdracht maar is het meer dan waard, denk ik.
Ik wil hier toch even op inpikken dat ik het eens ben dat zoiets heel spannend is, maar dat ik het liever niet tijdens een opdracht heb. Die specifieke opdracht is toen mislukt omdat ze kandidaten die bezig waren met iets er gewoon hebben uitgehaald. Dit was zo'n voorbeeldje waar de Mol niet molt, maar de productie.
Klopt, dat vind ik minder erg. Het gaat mij er vooral om dat de gemiddelde kijker niet wegzakt ...of wegzapt. Als de mol zoiets in gang kan zetten is dat natuurlijk veel beter. Er is vast een opdracht te verzinnen waarbij dat mogelijk is.