Die Dimitrov.. moet je nou van die vent maken?! Speelt even lekker, zwalkt weer eindeloos, en wint ineens de ATP finals, voor een personal-best 3e plek op de ATP jaarlijst. Hoewel dat door blessures natuurlijk wel exclusief oppositie van Djoko (#12) en Murray (#16) is. Om er maar 2 te noemen.
Statistieken volgen later. Gefeliciteerd maar weer HDD!
Ah, en sinds ik (voor het eten) begon te typen zie ik dat de statistieken zijn geplaatst
Ben bijna een maand van het forum afwezig geweest, en duurde daarna even voor ik weer enigszins was bijgelezen.
Maar bij deze: dank! En ook voor de andere felicitaties.
De Tennis Pool is een van mijn favoriete pools, en tennis recent ook de enige sport die ik redelijk nauwgezet volg. Dus dan is het extra tof om deze pool te winnen. En ben ik zodoende ook veel dank verschuldigt dat je het hebt georganiseerd Jean-Baptiste
Niet ontevreden met plek 2, zat niet meer in met dit team.
Mja, ik was eigenlijk vanaf het begin wel tevreden met m'n team. Dacht dat veel spelers wel potentie hadden voor dit jaar, zodanig dat uit de overvloed soms moeilijk kiezen was. Natuurlijk garandeert dat niet dat het seizoen vervolgens ook loopt
Zeker halverwege dacht ik echt dat mijn jaar er op zat. Verdubbelingen waren in rook op, en Thiem speelde zonder enige twijfel de sterren van de hemel. Maar je let even niet op, en alles is anders.
Kijk naar de ranglijst momenteel. Qua voormalige top-5 spelers staat Djoko op plek 12, Murray 16, Nishi en Raonic ergens 20-30.. Maar ook de huidige top. Ik heb geen idee momenteel welke van de huidige top-3 spelers de beste papieren heeft voor volgend jaar, als JB weer zou organiseren. Federer is briljant, maar oud. Nadal weergaloos, maar immer breekbaar. Dimitrov. Ja, echt, Dimitrov? Eigenlijk net als (maar extremer dan) Thiem en Zverev: variabel tussen een wereldtopper, en iemand die ineens 5 partijen op rij verliest.
Denk dat dit een van de meest onverwachte ranglijsten is, als je aan het begin van het jaar had moeten voorspellen. En daarmee komend seizoen een van de ongewoonsten. Misschien met overlap: bijna iedereen zal wel Djoko en Murray nemen. Maar op andere vlakken, welke gezakte topper geef je nog meer een kans? Sommigen lukt het: DelPo, Anderson.. maar andere voormalige toppers hebben de weg niet terug gevonden. Almagro, Gulbis, momenteel Gilles Simon.
Hoe doet ie dat toch elke keer
Ach, ik heb er eerder over geschreven. En omheen geschreven: een inkijkje is leuk, maar om nu helemaal een stappenplan te geven..
Hoewel ik het in ieder geval altijd te laat doe. Moest afgelopen jaar noodgedwongen iets voor het eind m'n achtergrondzoeksels stoppen, omdat ik gewoon door de tijd heen was. Daarom had ik het laatste dozijn spelers tamelijk oppervlakkig doorgenomen, hoewel alsnog Medvedev en Nishioka boven kwamen drijven. Helaas had ik Harrison slechts als backup aanvankelijk, wat wat puntjes kostte. Maar weet niet of ik die met meer werk wel meteen in m'n team had gehad.
Moet ook zeggen, ik deed afgelopen jaar meer op intuďtie, en minder met informatie actief per speler zoeken. Maar dat kon ook omdat ik tennis dus redelijk goed volg.
Mijn eigenlijk team was met Nadal, Federer, Sock, Goffin
Goffin is echt een mysterie voor mij. Ik zie gewoon geen topspeler in hem, maar somehow blijft hij punten pakken.