Ik heb gekeken (stond in het kijktips topic
)
Michael Jackson was als artiest geniaal. Maar heeft als mens gefaald.
Veel is te wijten aan zijn eigen jeugd en zijn eigen gecreëerde droomwereld (neverland).
Een volwassene die met kinderen in bed ligt / op de slaapkamer ligt is niet goed te praten.
Wat er ook wel of niet gebeurd is.
Dat de ouders dit hebben toegelaten is ook hen aan te rekenen. Ze zijn te veel starstruck geweest en waren te veel onder de indruk van dit alles.
Beide mannen zijn pas laat met hun bekentenis/aanklacht gekomen, ze leggen ook uit in de documentaire hoe dat komt. Deels door de invloed van MJ op hun leven die altijd is gebleven en deels door de geboorte van hun eigen kind.
De draai die door MJ fans wordt gegeven klopt op veel punten niet. De documentaire klopt ook op een aantal punten niet.
De documentaire krijgt ook als kritiek dat MJ zich niet kan verdedigen dat er geen wederhoor wordt toegepast. Dat klopt in beide gevallen maar is nooit de intentie geweest van de documentaire maker. Het is geen waarheidsvinding, het is een documentaire die 1 kant van het verhaal laat zien.
Michael is fout geweest daar ben ik toch inmiddels wel van overtuigd geraakt.
Moet zijn muziek niet meer gedraaid worden? Heb ik eigenlijk niet echt een antwoord op. Ik zet hem niet uit als die op de radio komt.