Auteur Topic: Saddam opgepakt  (gelezen 4104 keer)

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Saddam opgepakt
« Reactie #20 Gepost op: 16-12-2003, 11:18:35 »
...toen Saddam maar snel naar boven kwam zei dat hij wel bereid was om te onderhandelen ;D  Hij heeft nog humor ook die Saddam :P

Reken maar dat Saddam wel onderhandelingsruimte heeft. De Amerikanen hebben wel wat "skeletten in de kast".

En hem op zo'n vernederende manier in beeld brengen gaat de Amerikanen nog wel opbreken. Vergeet niet dat de Iraki een trots volk zijn. En voor heel Arabië was Saddam jarenlang de man die het tegen het kapitalistische Amerika durfde op te nemen.
Een boegbeeld zeg maar. En die trekken ze nu voor het oog van de wereld uit een hol... met de groeten van Bush. Ik vind het niet erg wijs.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2003, 11:22:29 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Robin

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 16-12-2003, 11:28:44 »
Ik vind de Amerikanen wel vaker 'niet wijs'
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #22 Gepost op: 16-12-2003, 11:30:19 »
Ik vind de Amerikanen wel vaker 'niet wijs'

dat probleem heb ik nou ook...  ;D

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #23 Gepost op: 16-12-2003, 11:39:34 »
Oke, maar goed. Wat moeten ze nu met hem? Opsluiten met mss wel kans dat tie eruit word gehaald of de doodstraf maar met wel als gevolg dat hij er zo wel erg gemakkelijk vanaf is?

Voor de rest ben ik het er helemaal mee eens dat die Amerikanen enorme eikels (lees: Bush is een eikel ::)) zijn maar op zich wel weer goed dat ze hem hebben.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 16-12-2003, 11:40:48 »
Oke, maar goed. Wat moeten ze nu met hem? Opsluiten met mss wel kans dat tie eruit word gehaald of de doodstraf maar met wel als gevolg dat hij er zo wel erg gemakkelijk vanaf is?

Ik denk (hoop)dat hij levenslang krijgt en dat hij de straf in Amerika uit gaat zitten.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #25 Gepost op: 16-12-2003, 11:42:37 »
Reken maar dat Saddam wel onderhandelingsruimte heeft.
O dat geloof ik ook wel. Hij heeft nog genoeg aanhang.

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 16-12-2003, 11:47:16 »
Levenslang vind ik een betere straf idd dan de doodstraf. Ik heb eens een keer archiefbeelden gezien van die dictator uit, ik geloof,  Roemenie... die werd samen met zijn echtgenote plots doodgeschoten. En dat beeld bleef een poos in mijn hoofd zitten... was geen pretje.
Maar te makkelijk vind ik!
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #27 Gepost op: 16-12-2003, 13:30:31 »
Hallo Bodejos, even een vraag:

1- Wat heeft het feit dat Saddam Hussein is opgepakt te maken met het feit dat de familie Bush huisbankier heeft gespeeld voor Nazi-Duitsland? ???

niets, en toch heel veel: ken je de uitdrukking BOTER OP JE HOOFD HEBBEN?

Of DE POT VERWIJT DE KETEL DAT DIE ZWART ZIET?

Wat was je VOLGENDE vraag?

Levenslang vind ik een betere straf idd dan de doodstraf. Ik heb eens een keer archiefbeelden gezien van die dictator uit, ik geloof,  Roemenie... die werd samen met zijn echtgenote plots doodgeschoten. En dat beeld bleef een poos in mijn hoofd zitten... was geen pretje.
Maar te makkelijk vind ik!
Helemaal mee eens Robin. Ceaucescu en zijn vrouw zijn er te gemakkelijk vanaf gekomen. Het is juist een extra straf voor Hussein, als ze hem dag in dag uit confronteren met videobeelden van gruweldaden die TIJDENS zijn dictatuur hebben plaatsgevonden. Of hij daar nu rechtstreeks bij was betrokken, is niet aan de orde. Die gifgas-aanvallen, om maar wat te noemen, hebben plaatsgevonden tijdens zijn bewind, en om die reden moet hij daar TOCH voor boeten. En heel zwaar. Executie zou een beloning betekenen.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2003, 13:34:59 door bodejos »

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 16-12-2003, 14:14:38 »

niets, en toch heel veel: ken je de uitdrukking BOTER OP JE HOOFD HEBBEN?

Of DE POT VERWIJT DE KETEL DAT DIE ZWART ZIET?

Het betekent voornamelijk niets, tenzij je er zelf waarde aan wil toekennen. Ik ben zelf ook niet verantwoordelijk voor de daden van mijn opa. En het is dus niet zo dat als je zelf niet "zonder zonden" bent, dat je dan nooit meer kritiek op iemand anders zou mogen hebben.

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #29 Gepost op: 16-12-2003, 14:37:43 »
Wat was je VOLGENDE vraag?
Have a break have a Kitkat ::)

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 16-12-2003, 15:29:08 »
Have a break have a Kitkat ::)

;D ;D ;D
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #31 Gepost op: 16-12-2003, 19:23:31 »
mollemans en marco polo zijn 1 en dezelfde persoon..

Als Saddam moet kijken naar wat hij allemaal heeft aangedaan is hij nog wel tijdje bezig. Maar wanneer mag Bush dan gaan kijken naar zijn films??  In een land als Belgie kon je mensen aanklagen voor misstanden ongeacht waar die plaats hadden gevonden, zo liepen er klachten tegen bush en powell oa.. Daar heeft de vs dus een stokje voor gestoken . Ook zullen amerikaanse soldaten nooit berecht kunnen worden voor het internationale oorlogstribunaal./ waarom zij niet en anderen wel??

Het is niet vreemd dat Amerikaanse sterren zongen we are the world, want helaas denken velen aan de top van de vs zo..  Het is voor een land als irak nu kiezen uit slecht en nog veel slechter. Maar dat is met meer keuzes zo.

« Laatst bewerkt op: 16-12-2003, 19:25:32 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #32 Gepost op: 16-12-2003, 21:28:03 »
En nee ik ben gewoon moslim extremist,
Dat had ik nou niet achter je gezocht, marcopolomans, JIJ een moslim-extremist?

Je lijkt wel het tegenovergestelde van Saddam Hussein: alleen had die 1 identiteit, en meerdere personen die voor hem door gingen. Nee hoor, aardig gevonden, ik kwam je naam al eerder ergens tegen, weet nu ook weer op welke plek.

Het is natuurlijk wel zo, dat Amerika met meer dan twee maten meet. Dat is dus wat ik bedoelde met boter op je hoofd/de pot verwijt, enz.... Ze zijn net zo fout als de regimes die ze uit naam van de hele wereld menen te moeten bestrijden.

Dan nog iets anders: het zou de Amerikanen ook weleens kunnen opbreken ALS ze hem executeren. Saddam heeft namelijk een merkwaardig soort levensverzekering: ALS de Amerikanen hem om het leven brengen, zien zijn aanhangers (en misschien ook degenen die dat ooit geweest zijn) hem als martelaar, de kans is uiteraard levensgroot aanwezig dat DAT tot een nieuwe geweldsgolf tegen het westen zal leiden.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2003, 21:34:54 door bodejos »

Offline marco polo

• Forumlid
  • ontdekkingsreizen is een kunst
« Reactie #33 Gepost op: 16-12-2003, 22:58:11 »
Nu weer als mijn eigen alter ego, Ik ben zeker geen extremist, ik had dat daarneer gezet als oproep tot reactie.. Als mij gevraagd wordt of mijn sympathien naar het westen of naar de moslims gaan, is dat naar geen van 2.

Maar zoals de jezus van eindhoven altijd zegt je kunt geloven ja, je kunt geloven nee, maar je moet kiezen 1 van de 2..  Als ik moest kiezen zou mijn keuze naar de moslims gaan , al geldt dat alleen in dit conflict.. Ik heb niks met het geloof dat zij aanhangen.
jong geleerd is oud gedaan, was ik maar jong gebleven