1 van de 4 overgebleven kandidaten nu is tijdens de vuurwerk-opdracht sowieso geswitcht.
Dus of Bart is naar Christian, Jolien of Alina gegaan,
of Christian is op Jolien, Bart of Alina gegaan,
of Jolien is op Bart, Christian of Alina gegaan.
Door die opdracht heeft een van hun denk ik veel meer zekerheid gekregen.
De switch van Christian om voor Alina te kiezen snap ik nog steeds niet helemaal, daar zit wel iets achter.
Ik ben me ervan bewust dat onderstaande een gekleurd beeld geeft. Maar dit is hoe ik het interpreteer en waarom ik denk dat Christian hier overgestapt is op Alina en dus een rood scherm had.
JOLIEN
Afl. 1 Vage verdachtmakingen
Afl. 2 Alina
Afl. 3 Alina
Afl. 4 Lijkt antwoord op: Als de mol bij de volksvertegenwoordigers zit, wat zou die dan doen?
Afl. 5 ?
Afl. 6 Christian deed vreemd, lijkt antwoord op wat vond je verdacht aan Christian
> Mijn mening: Jolien lijkt dus al snel voor Alina te gaan, dat wordt afgezwakt zodra anderen haar ook gaan verdenken. (Zou eventueel geswitcht kunnen zijn naar Christian, maar dat geloof ik persoonlijk niet)
BART
Afl. 1 ?
Afl. 2 ?
Afl. 3 Salim
Afl. 4 Jolien niet > Hij verbaast zich over haar reactie als kandidaat, besef je wel dat je het spel gewoon hard moet spelen om kans te maken?
Afl. 5 Alina, Jolien, Christian
Afl. 6 Alina
> Zou dus geswitcht kunnen zijn naar Alina. Maar verdacht haar mogelijk al eerder, want we weten weinig van wie hij echt verdenkt.
CHRISTIAN
Afl. 1 ? Mogelijk Dorien
Afl. 2 Mogelijk Els
Afl. 3 Mogelijk Bart
Afl. 4 Dorien en Salim
Afl. 5 Alina
Afl. 6 Alina, al deed Jolien ook iets raars
> Mijn mening: Christian lijkt vooral vaak antwoord te geven op "Jij was tijdens de proef bij situatie xx met kandidaat xx. Vond je dit niet raar of verdacht?": Met Dorien aan de parachute, met Els bij de glazen, met Bart bij de katapult, met Dorien en Salim bij de onderhandeling (al kan dit ook zeker raar zijn als kandidaten onder elkaar: "We hadden toch een deal?") en met Alina, die niet naar hem luistert in de auto.
Misschien twijfelt hij de hele tijd, dan maakt hij de test (en krijgt mogelijk een rood scherm) en besluit te gaan voor wie hij vandaag voor het eerst ιcht verdacht vond (Alina) - scherm wordt groen en hij blijft daarbij. Switch is zeer goed mogelijk.
DORIEN
Afl. 1 Bruno en Christian
Afl. 2 Bruno
Afl. 3
Afl. 4 Salim
Afl. 5 Christian
Afl. 6 Christian en Alina?
Mijn mening: Dorien verdenkt vanaf het begin Christian een beetje, stapt over op Bruno (en vindt Salim een beetje verdacht met een actie die ook prima kandidaats is uit te leggen), maar zodra Bruno eruit gaat stapt ze terug over naar Christian. Krijgt een groen scherm bij het vuurwerk en blijft dus bij Christian. Krijgt vanuit het programma de vraag wat ze van Alina's actie vond (en maakt Alina minder verdacht omdat ze de afvaller is) en vliegt er vervolgens op Christian uit.
ALINA
Afl. 1 Iedereen die niet te hoog of laag inzet (dus ook zijzelf). Vage verdachtmaking over Salim.
Afl. 2 Jolien en Laure (als ze als mol de kist wilde (laten) openen kan deze quote ook echt slaan op 'die vervelende kandidaten maken het moeilijk'
Afl. 3 Laure
Afl. 4 Jolien
Afl. 5 Jolien
Afl. 6 Jolien en Bart
Mijn mening: Alina verdenkt Jolien, die haar ook verdenkt en dus als Alina de mol is, waarschijnlijk ver gaat komen. Zodra iedereen haar verdenkt, na het vuurwerk, is de kans groter dat Jolien er alsnog uit zou kunnen gaan. Daarom vindt ze Bart vanaf dan ook verdacht en heeft ze altijd een verdachte in de finale.