Jij dom overkomen? Dacht het toch niet, Robin. Geldt ook voor Annuh (
)
OK, Lais is een vlaams dames-trio. Ze zingen vaak a capella, vaak ook begeleid door gitaar, accordeon, of een turkse luit.
Liedjes zijn in verschillende talen, Nederlands, Frans, Engels, Italiaans, maar ook Fins heb ik al gehoord. Er zitten veel middeleeuwse invloeden in hun muziek. Ze hebben op Pinkpop en op Lowlands gestaan, en zijn al over de hele wereld geweest met hun optredens. Als je samen met Sting op tournee mag, dan zegt dat toch ook wel wat.
Het is muziek, waarvan je bij de eerste klanken misschien denkt: Nou, nee, niet mijn smaak, maar als je dan verder luistert, tenminste: dat was bij mij zo, dan denk je: toch niet gek, ik wil best nog een nummer van ze horen.
De dames kunnen echt goochelen met hun stemmen (de naam LAIS betekent letterlijk: "STEM")
Nogmaals, misschien vindt een ander het helemaal niets, maar toen ik zo af en toe eens iets van ze liet horen, waren de meesten toch enthousiast.
Voor degenen die sittard dan weer te ver vinden, dit zijn de meest zuidelijke optredens die ik kon vinden
11 maart Waalwijk (NL)20.15u THEATER DE LEEST
€ 16.50
12 maart Breda (NL)20.00u CHASSÉ THEATER
€ 18.00