Dag 4 (vervolg)
Het is 12 uur als Michael90 terugkomt. De hele groep vraagt in koor: "Waar was jij nou weer?" Michael90 vraagt zich af of hij de waarheid moet vertellen, dus verzint hij een leugen. Op het moment dat Michael90 zijn leugen wil vertellen, komt de kampmaster met een nieuwe brief. Dit keer met een ander handschrift. Waarschijnlijk van de ontvoerder zelf. De kampmaster vertelt dat het geen goede brief is, sterker nog dat het een brief is van de daadwerkelijke slechterik onder ons. De groep reageert verbaasd en wil graag weten wat er in de brief staat. "Missen jullie iemand?" Vraagt de kampmaster. MollenvangR reageert daar direct heel bijdehand op "Ja, Sem natuurlijk, duh." "Nee, ik bedoelde iemand anders dan Sem." Reageert de kampmaster. De groep kijkt om zich heen en telt inderdaad maar 6 mensen in plaats van de 7 die niet ontvoerd waren. Dit bevestigd Michael90 zijn gevoelens en vertelt waar hij was. Maar de groep gelooft Michael90 niet. Ze verdenken hem en zijn van plan om de puzzels op te lossen. "Jullie kunnen me vertrouwen, geloof me." Zegt Michael90 geëmotioneerd. "Nou, lees die brief nou maar voor kampmaster", suggereert Gerrit. De kampmaster aarzelt geen moment en leest de brief voor:
"Hallo
Hier volgt een bericht van mij, de ontvoerder. Jullie zijn nog niet zo goed bezig met puzzelen. Dat doet mij veel genoegen. Ik zit goed verscholen, maar laat nu eens van me horen. Luister goed, want ik zeg het maar 1 keer. Tegen de deadline van de volgende puzzels moet het volgende geschieden:
- de puzzels dienen correct te zijn opgelost door de meerderheid van de spelers en kijkers of anders zal ik nog iemand gevangen moeten nemen.
- als er vier spelers over zijn volgt een vragenvuur, waarin een select aantal vragen beantwoord worden om jullie dichter bij mijn identiteit te kunnen brengen."
Het is inmiddels 1 uur 's middags en de BN'er komt binnen lopen. Het is de wereldbekende artiest Waylon! Hij is in Brabant voor een concert in Eindhoven, maar wilde graag eerst langs scheetje beef. De kampmaster stuurt Waylon naar de tent van Sem. Sem is er toch niet. Maar eerst gaan ze wat drinken. Pieter-bas zet de bekers cola voor iedereen neer. "Ik heb op iedere beker de namen gezet." Zegt MollenvangR. "Zo kunnen we erachter komen wie er weg is." "Weg?" Vraagt Waylon. De kampmaster stuurt Waylon onmiddellijk naar zijn tent. En inderdaad. Er blijft 1 beker over. "Oh god… de ontvoerder had gelijk, Arno is verdwenen."
Zegt Gerrit. "Geloven jullie me nu?" Vraagt Michael90