Aflevering 17
Chriz: ‘Bijna alle troeven zijn gespeeld. Om bij de besten komen, hebben ze veel moeite gedaan, maar uit 34 kandidaten zijn er dan nog 5 overgebleven. Voor een laatste keer een eilandraad en dan zal krijgen de overgebleven kandidaten een eerste kans krijgen om zich te bewijzen tijdens de sociale proef. Sterker nog, het is een grote kans dat het de laatste kans is. Wie zal er naast Linda in de finale komen te staan en wie valt er deze week af?
Battle-Mountain:
De 5 kandidaten zijn druk in de weer met de opdracht. Iedereen is paniekerig bezig met het zoeken naar een oplossing. Daisy pakt 2 takjes en wrijft ze tegen elkaar. Het helpt niet, de takjes zijn veel te vochtig en de ijzige wind maakt het bijna onmogelijk. LC kijkt om zich heen en loopt op iemand af van de crew: ‘Heppie een aansteker?’ De man schudt zijn hoofd. Lorelei heeft haar hoop gevestigd op de kleine skihut onderaan de berg. Ze wil daar een aansteker gaan halen. Molcrazy heeft ondertussen een diepe kuil gegraven en helemaal onderin waar het windvrij is, maakt hij een stapeltje. Door 2 stenen snel tegen elkaar aan te wrijven en daar tussen een paar strookjes hooi te stoppen, hoopt hij te winnen en verdraaid, het lukt hem ook nog. Ver voor de anderen ook maar een poging heeft gedaan, is het de deksele Molcrazy gelukt. Chriz: ‘Gefeliciteerd, Molcrazy. Jij wint deze laatste test en wint daarmee immuniteit! Molcrazy: ‘Allee,zeg, maar dat is aardig!’
Eilandraad-iglo:
Chriz: ‘Goed, daar zijn we dan weer. Eilandraad-iglo, Molcrazy, nogmaals gefeliciteerd. Een plaatsje bij de laatste 4 is alles wat je nodig had, denk ik.’ Molcrazy: ‘Ik ben enorm opgelucht. Nu heb ik alles weer in eigen hand om die finale te halen.’ Chriz: ‘Jep, en voor Daisy, Lorelei, D**n en LC geldt dat niet. Jullie hebben niet alles in eigen hand. Nu afvallen is zuur, heel zuur.’ Lorelei: ‘Laten we maar snel gaan beginnen dan.’ Chriz: ‘Vooruit, ik zal de spanning er niet langer inhouden. Jullie mogen 1 voor 1 gaan stemmen. Molcrazy: ‘Ik wil graag mijn zwarte stem inzetten.’ Chriz: ‘Okee.’
Kandidaat 1: ‘Ik stem op LC, omdat ik met de anderen de sociale proef wil spelen.’
Kandidaat 2: ‘Mijn stem gaat uit naar LC. Ik verwacht in hem een grote concurrent voor de sociale proef.’
Kandidaat 3: ‘Ik stem op D**n, hij is door teveel rondes heen gemazzeld.’
Kandidaat 4: …
Chriz: ‘De stemmen zijn weer geteld. De spannendste eilandraad tot nu toe, denk ik…Stem 1: D**n Stem 2: LC. D**n: ‘Het blijft spannend voor ons.’ Chriz: ‘Stem 3: D**n Stem 4: LC….Lorelei en Daisy, gefeliciteerd. Ook jullie zitten bij de laatste 4 en mogen de sociale proef gaan spelen. Voor wie zou de laatste stem zijn, voor D**n of LC? Stem 5:………LC! LC: ‘Verdorie, weer vlak voor het einde.’ Chriz: ‘Spijtig, LC. Maar het is jou niet gegund.’ LC: ‘Dat is erg jammer.’ Chriz: ‘Natuurlijk wil ik je wel uitnodigen om plaats te nemen in de Raad der CSC, samen met Gerard, Lola, EIDM en Grace.’ LC: ‘Okee.’ Chriz: ‘Je zult worden overgevlogen naar het Chriz’Resort op de CSC-eilanden waar ook de anderen zullen zijn.’ LC neemt geëmotioneerd afscheid van de 4 andere kandidaten. Nu er nog maar zo weinig over zijn, blijkt des te meer hoe hecht ze hebben samengeleefd.’