Zojuist bij het SBS shownieuws:
Een hacker heeft vertrouwelijke informatie over de aankomende serie van Wie Is De Mol weten te bemachtigen. Door een 'inbraak' in de mailwisseling van IDtv heeft hij verschillende gegevens kunnen bekijken en daaruit zeeeer geheime informatie kunnen halen. Onder de informatie zouden de invulling van de opdrachten, de deelnemers, de locatie en de vraaglijsten van de tests zijn, uit de informatie zou ook op te maken zijn wie de mol is.
Volgens de reportage van SBS 6 heeft de hacker niet de intentie om het programma kapot te maken. Hij beweert slechts lekken in computersystemen bloot te leggen.
Er wordt nog onderzocht op welke manier de hacker beschuldigd kan worden. Justitie is al geïnformeerd en er wordt mogelijk een schadevergoeding van de hacker geëist.
De AVRO heeft overigens ontkent dat de mol al bekend zou kunnen zijn, omdat die beslissing niet bij IDtv wordt genomen maar bij de AVRO. De deelnemerslijst zouden ook nog niet helemaal rond zijn.
Ik dacht nog wel informatie op de site van SBS 6 te vinden, maar dat is me nog niet gelukt (0.0 informatie op die site).
Persoonlijk vindt ik het heeeeeel vervelend als er ook maar iets zou uitlekken. Het hele spel is gebasseerd op volledige geheimhouding, als aan dit aspect niet wordt voldaan, valt het gehele spel in het niet.