Auteur Topic: Aflevering 3 (22-01-2009)  (gelezen 103845 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3 (22-01-2009)
« Reactie #320 Gepost op: 29-01-2009, 17:22:31 »
Daar ben ik het niet mee eens. Als er wordt gezegd: "er ligt een vrijstelling in dit gebouw," dan moet die door iedereen gevonden kunnen worden. Niet alleen door de mol. De mol kan wel geholpen worden, net als dat Yvon met het laserspel minder punten had waar ze geraakt kon worden dan de andere kandidaten. Toch hadden de andere kandidaten in theorie ook de kans de vrijstelling te bemachtigen.
Overigens vind ik dat hoewel een mol wel fanatiek voor een vrijstelling mag gaan, hij deze niet per se hoeft te bemachtigen. Vooral zo laat in het spel, zoals bij Yvon, dan maak je jezelf toch veel minder snel onverdacht dan aan het begin.
The British are not impressed.

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #321 Gepost op: 29-01-2009, 17:26:04 »
Daar ben ik het niet mee eens. Als er wordt gezegd: "er ligt een vrijstelling in dit gebouw," dan moet die door iedereen gevonden kunnen worden. Niet alleen door de mol. De mol kan wel geholpen worden, net als dat Yvon met het laserspel minder punten had waar ze geraakt kon worden dan de andere kandidaten. Toch hadden de andere kandidaten in theorie ook de kans de vrijstelling te bemachtigen.
Overigens vind ik dat hoewel een mol wel fanatiek voor een vrijstelling mag gaan, hij deze niet per se hoeft te bemachtigen. Vooral zo laat in het spel, zoals bij Yvon, dan maak je jezelf toch veel minder snel onverdacht dan aan het begin.

Het zou ook wel erg doorzichtig zijn als de mol heel onverschillig over een vrijstelling zou doen ;)

"Mwjah... vrijstelling... nou best leuk hoor, maar..."  ;D
No Milk today???

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #322 Gepost op: 29-01-2009, 17:37:32 »
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg: "(...) hoewel een mol wel fanatiek voor een vrijstelling mag gaan, hij deze niet per se hoeft te bemachtigen."
Dat is wat anders dan "de mol mag niet fanatiek voor een vrijstelling gaan."

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #323 Gepost op: 29-01-2009, 17:39:35 »
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt.

Overigens vond ik dat uitzetten van die sensoren bij Yvon wel lame.
No Milk today???

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #324 Gepost op: 29-01-2009, 17:43:34 »
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt.
Dan is het goed :P

Overigens vond ik dat uitzetten van die sensoren bij Yvon wel lame.
Ja, dat vond ik ook. Daarom ook mijn uitspraak: "(...) hoewel een mol wel fanatiek voor een vrijstelling mag gaan, hij deze niet per se hoeft te bemachtigen." ::tandpastasmiley::

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #325 Gepost op: 29-01-2009, 18:05:07 »
Dan is het goed :P
Ja, dat vond ik ook. Daarom ook mijn uitspraak: "(...) hoewel een mol wel fanatiek voor een vrijstelling mag gaan, hij deze niet per se hoeft te bemachtigen." ::tandpastasmiley::

Ik stelde me gewoon een ongemotiveerde mol voor die daardoor door de mand valt :P

No Milk today???

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #326 Gepost op: 31-01-2009, 13:43:22 »
Het spel is ook niet eerlijk, want de mol weet van alle opdrachten enzo. In Wie is de Mol? mag alles!
Nou ik vind wel dat daar een grens ligt. En als je dat zouden doen, zouden ze voor mij de grens overschrijden.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 24-02-2009, 09:51:04 »
Ik heb net nog stukjes van afl. 3 teruggekeken. Vooral de 5e van Beethoven was interessant. Hier viel me op dat vooral Aniek goed meehielp door te zeggen dat Jon niet steeds alle woorden moest herhalen. Viviënne deed ook goed mee. Het viel me ook op dat Jon een jack aanhad met 'B' en '5' onder elkaar (5e van Beethoven). Helaas staat er nog iets achter dat ik niet goed kan lezen anders had ik het wel een goede hint gevonden naar Jon. Ook roept Jon nog even in de laatste halve minuut de hele zin zonder het laatste woord te weten. Dat vind ik erg mollerig.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 24-02-2009, 13:04:00 »
Nou ik vind wel dat daar een grens ligt. En als je dat zouden doen, zouden ze voor mij de grens overschrijden.
Mmmmm, maar die grens is al vanaf de allereerste WIDM overschreden. Of eigenlijk bedoel ik dus te zeggen: die grens is er niet. Sterker nog, in de eerdere series en ook in bijv. de Vlaamse Mollen, werd de Mol nog veel door de productie geholpen met allerlei trucjes. Dat dat niet zou mógen lijkt mij dus onzin.

Ik heb ook wel lang met die supervrijstelling in de maag gezeten. Anniek werd om die reden toen ook mijn verdachte, omdat ik zo sterk de indruk kreeg dat het absoluut de bedoeling was dat er niemand naar huis ging die aflevering. Desalniettemin denk ik niet dat er gesjoemeld is met die vrijstelling neerleggen in dat gebouw. En ik denk ook niet meer dat Anniek de Mol is.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #329 Gepost op: 24-02-2009, 15:44:19 »
Mmmmm, maar die grens is al vanaf de allereerste WIDM overschreden. Of eigenlijk bedoel ik dus te zeggen: die grens is er niet. Sterker nog, in de eerdere series en ook in bijv. de Vlaamse Mollen, werd de Mol nog veel door de productie geholpen met allerlei trucjes. Dat dat niet zou mógen lijkt mij dus onzin.

Ik heb ook wel lang met die supervrijstelling in de maag gezeten. Anniek werd om die reden toen ook mijn verdachte, omdat ik zo sterk de indruk kreeg dat het absoluut de bedoeling was dat er niemand naar huis ging die aflevering. Desalniettemin denk ik niet dat er gesjoemeld is met die vrijstelling neerleggen in dat gebouw. En ik denk ook niet meer dat Anniek de Mol is.

Dat je de mol met allerlei trucjes helpt is natuurlijk geen probleem. Dat maakt het juist leuk, zodat de mol geld uit de pot kon halen. Het punt is dat als de redactie die envelop gewoon voor Annieks neus heeft gegooid, ik het te makkelijk vind en eigenlijk oneerlijk tegenover de andere kandidaten. Makkelijk, omdat de mol haast niets meer hoeft te doen om een mollenactie uit te voeren, oneerlijk omdat de kandidaten 0% kans hebben om de vrijstelling te bemachtigen terwijl bij een opdracht de kandidaten toch nog wel een kans moeten hebben om de mollenacties te bestrijden.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~