Auteur Topic: Dagboeken  (gelezen 5878 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Dagboeken
« Gepost op: 9-01-2010, 20:58:52 »
Voor grappige of interessante zaken uit de dagboeken.  ::jaja::

De mol:
De eerste kandidaat is naar huis. Ik kan nog niet helemaal inschatten of dat mijn verdienste is, maar ik denk eerlijk gezegd dat Loretta zich gewoon iets beter had moeten voorbereiden.

Ze lette niet goed op. Dat heb ik in ieder geval wel gedaan deze eerste aflevering. Ik heb goed om me heen gekeken naar oost, zuid, west en noord en heb al heel wat conclusies getrokken.

Heb jij al gegronde redenen om te weten wie ik ben? Of ga je nu alleen maar af op eerste indrukken, net zoals de meeste mensen altijd doen. Het kan nog alle kanten op gaan. Het spel is pas net begonnen en ik verheug me op nog meer intriges en verdenkingen!

Nice to meet you. Ik ben de Mol.

Loretta:
Dit is geen prettig einde. Na de lange reis en de mooie opdrachten ga ik nu weer heel snel terug naar Nederland.

Ik heb er net een beetje van mogen proeven en had heel graag meer gezien van dit land.
Ik had graag de anderen beter willen leren kennen en wellicht zelfs de mol ontdekt. Ik had het een beetje verwacht, want ik heb mijn huiswerk niet goed gedaan en was slecht voorbereid.

Ook zat ik veel te veel op één persoon en dat is een risico. Maar al met al ben ik blij dat ik dit gedaan heb.
Ik heb sushi gegeten en nota bene op die ontzettend hoge brugpijler gestaan. Wie had dat kunnen denken. Nagasaki was mooi. En nu op naar huis…

De mol en Loretta zijn het wel met elkaar eens. Het dagboek van de mol lijkt zelfs een reactie op dat van Loretta.
Vraag me ook af hoe je je dan moet voorbereiden wil je verder raken. Naast goed observeren en dingen opschrijven is er toch niet zoveel te doen. Oude series kijken zal nog wel helpen, maar verder?
« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 21:06:13 door Lautjuh »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Dagboeken
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2010, 21:11:16 »
Ik denk dat er wel een paar kandidaten geweest zijn de afgelopen jaren die met voormalig kandidaten gesproken hebben. Dan weet je precies wat voor vragen je kan verwachte in de tests. Dan heb je volgens mij best een voorsprong en kan de test sneller maken (belangrijk in eerste afleveringen).

Het zou mij niets verbazen als Tim bijvoorbeeld contact heeft gezocht met Denis Weening en daarmee het lijstje vragen heeft opgesteld die hij voorgedrukt heeft in zijn boekje.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2010, 12:33:06 »
Ik denk dat er wel een paar kandidaten geweest zijn de afgelopen jaren die met voormalig kandidaten gesproken hebben. Dan weet je precies wat voor vragen je kan verwachte in de tests. Dan heb je volgens mij best een voorsprong en kan de test sneller maken (belangrijk in eerste afleveringen).

Het zou mij niets verbazen als Tim bijvoorbeeld contact heeft gezocht met Denis Weening en daarmee het lijstje vragen heeft opgesteld die hij voorgedrukt heeft in zijn boekje.
Als je de serie een aantal jaren hebt gevolgd, heb je volgens mij wel sowieso een sterk beeld bij wat voor vragen er worden gevraagd.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2010, 13:38:04 »
Daarnaast is er nog het gezond verstand: iedereen kan inschatten dat er een aantal vragen zal zijn over de groep waarbinnen de mol heeft gezeten, als er meerdere groepjes worden gevormd. Dan krijg je uiteraard een vraag als: zat de mol in het groepje van de boot, de helikopter, of stond ie op de pijler?

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2010, 14:00:55 »
Ik heb goed om me heen gekeken naar oost, zuid, west en noord en heb al heel wat conclusies getrokken.

Oost, zuid, west, noord.. Arjen noemt de volgorde van die windrichtingen op.. Als hij het spel uitlegt.
Misschien een kleine hint..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2010, 13:53:49 »
Heb jij al gegronde redenen om te weten wie ik ben? Of ga je nu alleen maar af op eerste indrukken, net zoals de meeste mensen altijd doen.

Dit viel bij mij op omdat het perfect aansluit op "Niets is wat het lijkt". Maar ik weet nog niet wat ik er nou mee moet. Ik dacht aan de introductie van de kanidaten maar ik kan nog niets verzinnen :P

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2010, 15:15:38 »
de eerste die aan de grond bleef......
Of: één van de mensen die in de eerste opdracht aan de grond bleef
(lees dus: in de boot en niet hoog op een pijler of in de heli)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2010, 22:13:39 »
Voor grappige of interessante zaken uit de dagboeken.  ::jaja::

De mol:
De eerste kandidaat is naar huis. ...
.... deze eerste aflevering.
....eerste indrukken

Ik heb de aflevering nog een keer goed bekeken.

Montage-technisch valt op:
-   Arjen is als eerste te zien in de loader.
-   Arjen is als eerste in beeld met een biecht op schiphol.
-   Arjen is als eerste in beeld met een biecht op Tokio airport.
-   Arjen is als eerste in beeld met een biecht in Nakasaki.
-   Arjen is de eerste die de test maakt.
-   Arjen wordt als eerste genoemd bij de executie.

Ook was Arjen de eerste die samen met Hind in beeld kwam om langs de zuilen te lopen in opdracht 2, terwijl Sanne en Barbara op het zelfde moment aan de andere kant bezig waren, maar dat is voor de echte tunnelaars ;)

Geen conclusie, alleen een observatie…

Hmmmm, ook ik wil geen directe conclusies trekken, maar zie wel overeenkomsten  :-\\
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2010, 01:46:19 »
Voor de Barbara-verdenkers: degene die goed naar oost, zuid, west en noord heeft gekeken is mogelijk wellicht degene die het kompas hanteert  ;)

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #9 Gepost op: 12-01-2010, 13:41:53 »
Volgens mij hadden ze op de boot ook een kompas (Arjen) en de helicoptermensen aan het einde (tim/erik)

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2010, 15:39:03 »
Tim:
Citaat
Oh wat is dit een moeilijk spel. Het kan iedereen zijn en ik weet het nu gewoon even niet meer. Ik vind het erg *^$#(*)!! dat ik er nu uit lig.

Eigenlijk verdenk ik iedereen, alleen sommigen wat meer en anderen wat minder. Ik dacht wel dat ik in de goede richting zat te denken, maar je weet het nooit zeker natuurlijk. Nog steeds niet.

Want heb ik nu te lang gedaan over mijn test en zat ik wel goed? Of: heb ik te veel gespreid of juist te veel op een persoon ingezet? Het spel maakt je gek.

Gelukkig hadden we wel een ontzettend leuke groep met een goede klik. Maar ja, de rest gaat lekker door en ik moet wegwezen. Dat ik alles in mijn boekje bijhield en me zo erin verdiepte en voorbereid heb, heeft me niet zo ver gebracht. Maar aflevering een heb ik in ieder geval wel overleefd!

Nu maar afwachten wat de uitslag zal zijn. Ik kan niet wachten. Wie is die mol?!!! AARGH...

Mol:
Citaat
En nu is het echt spannend. Wat mij betreft is het spel in volle gang. Bijna iedereen werd geconfronteerd met zijn medekandidaten en het is maar de vraag of je die vertrouwt.

Zou Tim met een extra joker in het spel gebleven zijn...? Hij was ongelooflijk fanatiek en voor mij is het goed dat hij naar huis is, want hij was een geduchte tegenstander. Hij schreef alles op en dat zou mij, als Mol, nog wel eens kunnen gaan tegenwerken. Maar dat is nu gelukkig opgelost.

Ik vond het trouwens mooi om te zien hoe iedereen reageerde in dat Nederlands uitziende dorpje. Sta je midden in Japan, krijg je een oerhollands gehucht op je netvlies. Ik wist het al. Net als dat ik weet wat ons morgen te wachten staat... en overmorgen... en de dag daarna...

Ik kan je een ding verklappen: Ik heb nog heel wat werk te verrichten!

Zelf vinde ik de quote "Ik wist het al. Net als dat ik weet wat ons morgen te wachten staat... en overmorgen... en de dag daarna... " erg in overeenstemming met mijn Arjen theorie (die zegt: 'dacht ik al' met de jokeropdracht)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2010, 16:52:58 »
Jon  vorig jaar toen ze hoorden dat ze naar Jordanië gingen: Ik wist het, ik wist het...

Denk dat Jon de mol is...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2010, 18:50:11 »
Sanne koos juist Tim als vriend uit...en zat met hem in het team bij de kokeropdracht..
 ???

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 23-01-2010, 16:49:29 »
Het dagboek van de mol riekt nu wel erg naar Erik.
Portoruis en daar komt de mobiele telefoon weer.
Ik raak steeds meer verward.

Offline brad

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 24-01-2010, 00:23:43 »
In het dagboek van de mol afl 3 staat:
"Karel en Angela hebben hun Mol uitgeroepen en jij wilt zeker weten of ze het bij het rechte eind hebben? Nou. Tja, wie weet..."

Dat lijkt een verwijzing naar 'op zoek naar Mary Poppins'. Bijna iedere keer als Frits aan Willem Nijholt (in die veel te grote opzichtige stoel) vraagt naar zijn mening, begint Willem met de woorden 'Nou tja'.
Nu zit in het woordje tja ook nog eens het woordje ja.

Nou ja, misschien heb ik het ook wel helemaal mis ???

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 24-01-2010, 11:41:03 »
In het dagboek van de mol afl 3 staat:
"Karel en Angela hebben hun Mol uitgeroepen en jij wilt zeker weten of ze het bij het rechte eind hebben? Nou. Tja, wie weet..."

Dat lijkt een verwijzing naar 'op zoek naar Mary Poppins'. Bijna iedere keer als Frits aan Willem Nijholt (in die veel te grote opzichtige stoel) vraagt naar zijn mening, begint Willem met de woorden 'Nou tja'.
Nu zit in het woordje tja ook nog eens het woordje ja.

Nou ja, misschien heb ik het ook wel helemaal mis ???

Dus Willem Nijholt is de mol ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #16 Gepost op: 24-01-2010, 12:20:17 »

*hoog stemmetje* "Jaaa lieve Rosalieee... ik moet zeggen dat ik érg onder de indruk ben van blablabla.."  ::rofl::