Ik denk niet dat ik een goeie mol zou zijn, maar laat ik eens een poging doen met dit lijstje.
1.1: brug, boot en helikopterZorgen dat ik op het schip terecht kom en zoveel mogelijk de verrekijker vast houden. Meegaan met fouten van anderen. Wat Kim gedaan heeft dus eigenlijk.
1.2: voorwerpen bij kandidatenMoeilijk voorwerp kopen. Vertrouwen winnen door bij de eerste groepjes te zitten en het redelijk goed te doen.
2.1: kokers zoekenWaarvan Sanne verdacht was... Een deel van de tekens op het kaartje herkennen op een wegwijzer, dat (net) niet goede plek. Daardoor een koker niet vinden.
Eventueel als de kans er is een koker stiekem wegmoffelen.
2.2: holland villageMedekandidaat laten afschieten, dan naar het geld lopen. Kistje met geld pakken. Steen zoeken. Steen in kistje stoppen. Naar stijger lopen. Kistje over reling gooien.
3.1: autorijschoolIk heb geen rijbewijs en kan heel goed kaart lezen.
Links er rechts haal ik nog wel eens door elkaar, misschien dat ik daar iets mee moet doen.
3.2: lunch met angela en karelNiets. Gewoon relaxed doen.
3.3: geld of afvallerAfvaller
4.1: schoolWat Kim deed, maar dan met andere opdrachten. Afgaan op Pythagoras kan ik echt niet geloofwaardig verkopen en voor een dictee vraag gaan al helemaal niet.
4.2: zandzakkenLastige opdracht. Ik denk dat ik hier vertrouwen zou proberen te winnen en goed mijn best zou doe.
4.3: vrijstelling of sleutelProberen andere te manipuleren om voor de vrijstelling te kiezen. Vraag me niet hoe.
5.1: eilandenPlan voorstellen dat geniaal lijkt, maar eigenlijk heel inefficient is.
Of, een fanatieke kandidaat uithangen die heel ongeduldig is en geen zin heeft om te wachten tot er een plan klaar is. Mede kandidaten via de portofoon lastig vallen dat het te lang duurt. Uiteindlijk in de boot stappen en beginnen met roeien voordat het plan af is, waardoor het plan nutteloos is en er geimproviseerd moet gaan worden, waardoor de kans vrij groot is dat het spel snel vast loopt.
5.2: japanse tekensLastig. Zorgen dat niet de juiste bordjes gekozen worden. Een beetje waar Arjen van verdacht werd: De bordjes op een stapeltje houden en vooral niet uitgespreid neerleggen, verkeerde bordjes voorstellen aan de kandidaten die bordjes gaan checken.
5.3: karaokeAls kandidaat zou ik hier waarschijnlijk ook niks raden, gewoon omdat ik al die titels en artiesten niet bij naam ken.
6.1: geld of jokersGeld. Zorgen dat spelers waarvan je vermoed dat ze voor jokers gaan zo hoog mogelijk krijgen. Zo 'n beetje wat Kim heeft gedaan.
6.3: wildwatervarenContainer zonder muntje terug gooien in het water.
executie aflevering 6-€1000, Tokyo.
7.1: koffertjesGaan voor het etentje. Iemand mee nemen die erg verdacht wordt. Ook gewoon lekker.
7.2: achtervolgingHopen dat ik buitengesloten wordt, dan genieten van Tokyo. Of een lekkere massage.
7.3: webcamsBij de laptop terecht komen en die dan perongelijk op de grond kapot laten vallen. Alles heel goed doen en dan de trein/metro instappen die de verkeerde kant op gaat. Of zorgen dat je vast komt te zitten achter een dikke meneer en daardoor het juiste station mis (met dank aan de virtual mole).
8.1: tokyo towerZorgen dat je op tijd binnen bent, maar te ver hebt gelopen.
Als alle kandidaten toch al op je zitten, opzettelijk de evrkeerde kant op lopen.8.2: waterbunkerIk geef de kandidaten de kans om de vrijstelling te pakken.
8.3: dilemma'sOnverwachte antwoorden geven, maar met een goede redenatie.
9.1: strandBij PJH terecht komen en heel vaag doorgeven wat er nou precies gewist moet worden (eventueel door te klooien met de porto). Wel goede antwoorden geven op de vragen.
9.2: ninja'sZorgen dat er situaties onstaan waarbij er kans is dat kandidaten elkaar af schieten, o.a. door te proberen ze ervan te overtuigen dat het slim is om op te splitsen.
Gevonden geld niet in kistje gooien.
Klaar!