Auteur Topic: Sleutel/schakel rollen  (gelezen 5422 keer)

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Sleutel/schakel rollen
« Gepost op: 8-01-2010, 17:18:13 »
Ik denk hier al een aantal series over na, nu maar eens een topic maken.

Een sleutelrol kan erg handig voor de mol zijn, zodat hij of zij nog op het laatste moment toch uit de pot kan halen. Ik zeg expres kan, want als je het voor de groep moet doen, of de mensen die de opdracht voor jou voorbereid hebben dat perfect gedaan hebben, zou het veel te veel opvallen. Daarom kan het ook heel handig zijn om in een schakelrol te zitten. Hier kun je makkelijker iets fout doen wat toch goed lijkt, zodat de mensen in de sleutelrol het uiteindelijk fout lijken te doen, en jij zo niet verdacht wordt.
Toch is het ook bij een sleutelrol mogelijk de schuld op de schakelrollen te schuiven. Je kan zeggen dat je iets verkeerd begrepen hebt, dat het niet duidelijk was wat je medekandidaten deden en zo kun je toch geld uit de pot halen zonder verdacht te lijken, behalve als jouw fout er natuurlijk wel heel dik boven op lag. Dat geld ook voor de schuld afschuiven van schakel op sleutel.

Sleutelrollen in aflevering 1:
- Erik & Tim (opdracht 1)
opmerkingen: Het is niet in beeld gebracht of de kandidaten zelf mochten kiezen of dat Pieter Jan de mensen voor de sleutelrol uit koos.
- Loretta & Manuel (opdracht 2)
opmerkingen: Opdracht is helemaal geslaagd, maar Manuel probeerde toch nog geld uit de pot te halen, maar Loretta weerhield hem hiervan.

Schakelrollen in aflevering 1:
- Hind, Arjen, Kim en Sanne. (opdracht 1)

Hier wilde ik eerst ook nog de alle 8 kandidaten die geen veto recht hadden neer zetten, maar dat heb ik toch maar niet gedaan.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 17:32:09 door WIDMJokertje »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re: Sleutel/schakel rollen
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2010, 17:21:03 »
Dat topic had ik vorig jaar toch al? Niet dat het er niet zou moeten zijn, maar het heette toen: ''de beste positie voor de mol''........

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2010, 17:21:51 »
Ik ben vorig jaar niet super actief geweest, dus ik weet het niet. Maar maakt dat wat uit dan?

Offline califax

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2010, 17:25:43 »

Sleutelrollen in aflevering 1:
- Erik & Tim (opdracht 1)

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2010, 17:26:27 »
Wat een goed idee zo'n topic!
Wat maakt het trouwens uit dat jij vorig jaar ook zo'n topic had, Bodejos??

Iig.. heb ik zo het gevoel dat de Mol niet in de sleutelpositie wilde zitten met het vetorecht. Dat maakt Manuel dan weer minder verdacht, maarja, hij werd eigenlijk ook een soort van uitverkoren..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2010, 17:32:44 »

Oeps, snelheidsfoutje. Bedankt dat je het even opmerkt. :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2010, 17:44:45 »
Wat een goed idee zo'n topic!
Wat maakt het trouwens uit dat jij vorig jaar ook zo'n topic had, Bodejos??

Het maakt ook helemaal niet uit wie dat opent, heb ik dat ergens gezegd? Ik bedoelde ermee, dat WIDMjokertje vorige jaar toch redelijk actief was, en hij er kennelijk overheen gekeken moet hebben.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2010, 17:46:35 »
Het maakt ook helemaal niet uit wie dat opent, heb ik dat ergens gezegd? Ik bedoelde ermee, dat WIDMjokertje vorige jaar toch redelijk actief was, en hij er kennelijk overheen gekeken moet hebben.
Nee dat had je niet gezegd, daarom was ik ook benieuwd  ;)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2010, 18:45:10 »
Ik vraag me nog steeds af waarom iedereen zegt dat je op de brug niet zou kunnen mollen? Ik geef toe dat je daar veel minder kunt mollen dan op de boot, maar er valt daar genoeg te doen. Je kunt bijv. de anderen afleiden door een schreeuwgesprek aan te gaan. Je kunt je regelmatig wegdraaien voor de verrekijker of zelfs in de schaduw gaan staan (ook handig als de helikopter overvliegt) Ook kun je je naam op een ongunstig moment naar beneden schreeuwen; bijv. als men net bezig is de vlaggen te hijsen of als net iemand anders zijn naam had geroepen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Meriek

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2010, 19:02:21 »
Op de brug had de Mol de opdracht al vanaf het begin de mist in kunnen sturen. Vanaf de boot loop je nog het risico dat de helikopter-mensen je fouten gaan rechtzetten, maar vanaf de brug kun je iedereen zo verkeerd neerzetten, dat de anderen het niet meer goed kunnen doen, maar klakkeloos je fouten over gaan nemen.

Het probleem met deze positie is dat de opdracht te makkelijk was. Aangezien de vragen over de kandidaten zelf gingen, konden ze geen foute antwoorden gaan lopen roepen zonder dat het opviel. De moeilijkheid zat hem dan alleen nog in het bepalen van de windrichtingen, maar dankzij het kompas was dat ook niet moeilijk meer.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #10 Gepost op: 16-01-2010, 15:46:21 »
De Mol had in de tweede opdracht de meeste invloed als die zo laat mogelijk het huis verliet. Vind ik toch wel een rare actie van mijn twee mollen Sanne en Arjen, dat ze best wel vroeg gingen.