Ik denk hier al een aantal series over na, nu maar eens een topic maken.
Een sleutelrol kan erg handig voor de mol zijn, zodat hij of zij nog op het laatste moment toch uit de pot kan halen. Ik zeg expres kan, want als je het voor de groep moet doen, of de mensen die de opdracht voor jou voorbereid hebben dat perfect gedaan hebben, zou het veel te veel opvallen. Daarom kan het ook heel handig zijn om in een schakelrol te zitten. Hier kun je makkelijker iets fout doen wat toch goed lijkt, zodat de mensen in de sleutelrol het uiteindelijk fout lijken te doen, en jij zo niet verdacht wordt.
Toch is het ook bij een sleutelrol mogelijk de schuld op de schakelrollen te schuiven. Je kan zeggen dat je iets verkeerd begrepen hebt, dat het niet duidelijk was wat je medekandidaten deden en zo kun je toch geld uit de pot halen zonder verdacht te lijken, behalve als jouw fout er natuurlijk wel heel dik boven op lag. Dat geld ook voor de schuld afschuiven van schakel op sleutel.
Sleutelrollen in aflevering 1:
- Erik & Tim (opdracht 1)
opmerkingen: Het is niet in beeld gebracht of de kandidaten zelf mochten kiezen of dat Pieter Jan de mensen voor de sleutelrol uit koos.
- Loretta & Manuel (opdracht 2)
opmerkingen: Opdracht is helemaal geslaagd, maar Manuel probeerde toch nog geld uit de pot te halen, maar Loretta weerhield hem hiervan.
Schakelrollen in aflevering 1:
- Hind, Arjen, Kim en Sanne. (opdracht 1)
Hier wilde ik eerst ook nog de alle 8 kandidaten die geen veto recht hadden neer zetten, maar dat heb ik toch maar niet gedaan.