**** ATTENTIE – LEES EERST DE AFLEVERING VOORDAT JE VERDER LEEST ****
Deze week dienen alle kandidaten een mollijstje te maken. Plaats bovenaan de kandidaat die je het meeste verdenkt en onderaan degene die je het minst verdenkt. Je dient jezelf niet op te nemen in de lijst. Je mollijstje bestaat deze week dus uit 9 namen.
Deadline: vrijdag 21 januari, 23.59 uur – te laat is te laat!
Daarnaast dienen de deelnemers hun lijstje ook te activeren in het activatietopic. Noem daarin de naam van de kandidaat die je het meeste verdenkt en geef eventueel een motivatie. In dit topic is liegen toegestaan!
Deadline: vrijdag 21 januari, 23.59 uur – te laat is te laat!
Tevens is er de eerste weekopdracht en die luidt deze week als volgt.
Elke serie heeft tegenwoordig wel zijn eigen soundtrack en de Virtual Mole kan natuurlijk niet achterblijven. Maak een lijstje van 5 liedjes (+ artiest) die volgens jou perfect passen bij de Virtual Mole. Motiveer je keuze ook. Het heeft dus geen zin om alleen maar liedjes te kiezen waarvan je weet dat de spelleidster die leuk vindt, de motivatie telt. Geef je album ook een pakkende titel. De top 3 verdient respectievelijk 3, 2 en 1 joker(s). Meedoen aan de weekopdracht is niet verplicht, maar het kan je op termijn extra bonuspunten opleveren, dus is wel ernstig aan te raden!
Deadline: donderdag 20 januari, 23.59 uur – te laat is te laat!
Tot slot is er deze week iets extra’s te verdienen. Zoals je aan het einde van de aflevering hebt kunnen lezen, is er een vrijstelling te verdienen. En dit is niet zomaar een vrijstelling, namelijk een super vrijstelling! Deze vrijstelling geldt namelijk voor de eerste 3 executies! Je zit dus gegarandeerd al in aflevering 4. Maar de Virtual Mole zou de Virtual Mole niet zijn als er een flink addertje onder het gras zit.
Je mag namelijk, als je de vrijstelling wint, geen lijstjes inleveren. Hoe scoor je dan punten? Heel simpel. Je krijgt hetzelfde aantal punten als degene die die week als eerste zijn lijstje inlevert. Je heb dus na aflevering 4 geen idee hoe je ervoor staat. Dat kan dus heel goed, maar ook héél slecht zijn. Denk dus goed na of je deze vrijstelling wel wilt hebben.
Hoe kan je de vrijstelling winnen? De afgelopen week heb ik ergens op het forum de vrijstelling geplaatst. Waar? Ja, dat zeg ik niet. Als je besluit de vrijstelling te gaan zoeken, adviseer ik te wachten met het insturen van je mollijstje. Als je namelijk je lijstje instuurt, betekent dat je namelijk niet meer in aanmerking komt voor de vrijstelling, ook al vind je ‘m naderhand.
Als meerdere kandidaten de vrijstelling vinden en claimen, gaat deze uiteraard naar degene die ‘m als eerste gevonden heeft. Meldt SVP per PM dat en waar je ‘m gevonden hebt en plaats dit NIET openbaar op het forum. Indien ik meerdere inzendingen heb zal ik degene(n) die te laat zijn dit per PM melden en die moeten dan alsnog een mollijsjte maken en insturen voor de gestelde deadline, en tevens hun stem activeren in het activatie topic.
Degene die de vrijstelling wint, dient ook een naam te noemen in het activatietopic, om de vrijstelling te activeren. Als je dit niet doet, gaat de vrijstelling aan je neus voorbij, en omdat je geen mollijstje hebt ingestuurd, lig je er voor 100% zeker uit.
Indien er nog vragen zijn hoor ik het graag!