Ik vond dit een erg leuke aflevering. Het ging ook weer echt om het liften en minder om de vervelende spelletjes van Bas en Semih (al probeerden ze wéér een lift van andere kandidaten af te pakken, hoe diep kun je zinken?). Ik gun het Quinten en Annebet echt om te winnen. Zij blijven gewoon goed doorgaan en zijn nooit te beroerd om plaatselijke gebruiken uit te voeren. Het villen van de rat was misschien wel onsmakelijk, maar wel een plaatselijk gebruik (en ze hoefden hem gelukkig niet op te eten). De snorkelopdracht vond ik erg leuk, alleen jammer dat niemand Natasha of Charissa heeft uitgelegd hoe ze oorpijn konden voorkomen (het klaren van je oren is echt super simpel, maar het moet wel even uitgelegd worden).
De enveloppen vond ik nu wel een spannende toevoeging, maar dat kwam ook doordat de kandidaten nu een envelop mochten trekken ipv dat de productie de inhoud van de envelop bepaalde. Het was erg zuur geweest als Quinten en Annebet wel een envelop hadden gekregen, maar dat is gewoon het spel (en gelukkig niet gebeurd). Ik hoop echt dat Bas en Semih de rode envelop hebben ontvangen en dat ze er dus eindelijk uitvliegen. Wat storend dat dit niet in beeld werd gebracht. Deze cliffhanger was voor mij niet nodig geweest. Als je alle afleveringen van een serie hebt gezien, kijk je de finale ook wel, dus daar hoeven ze van mij niet dit soort capriolen voor uit te halen.
Dit was voor mij de beste aflevering van Peking Express 2012 tot nu toe: leuke opdrachten, goed opgebouwde spanning en het ontbreken van immuniteit (die gewonnen kon worden na een onnozel spelletje, hier ging het echt om de liftkwaliteiten van de koppels).