Ik maak me eigenlijk net als D*N ook wel echt zorgen. Natuurlijk zal de PVV het grootste deel van hun plannen helemaal niet uit kunnen voeren omdat ze ongrondwettelijk zijn, en gelukkig hebben we in Nederland coalities ipv alleenheersers.
Maar alsnog denk ik dat een coalitie met de PVV dingen echt een stuk erger kan maken dan ze nu zijn. De situatie voor veel minderheden, met name mensen met een migratieachtergrond en de LHBTQ+ gemeenschap, zal er eerder op achteruit gaan dan zelfs maar gelijk blijven - al is het maar omdat dingen als moslimhaat en transhaat hierdoor genormaliseerd worden. En de situatie voor chronisch zieken en gehandicapten, mensen in de bijstand, etc. zie ik er ook niet bepaald op vooruit gaan. Aan (long-)covidpreventie gaat er ook al niets gebeuren, en tot slot gaat klimaatbeleid stilstaan. En zeker wat betreft het klimaat hebben we helemaal niet de tijd om 4 jaar niets te doen.
Dus ja, ik hoop heel erg dat een coalitie met de PVV ofwel niet gaat lukken in de formatie, ofwel dat het kabinet dan heel snel weer valt. Want ik vrees dat met nog 4 extra jaar rotzooi het helemaal niet meer op te ruimen ís.