Auteur Topic: Titels Afleveringen  (gelezen 27425 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Titels Afleveringen
« Reactie #80 Gepost op: 28-02-2013, 23:31:24 »
En dus ook de priester niet!

Dat verklaart dan ook meteen waarom de priesterhint en deze cijferhint zo relatief makkelijk bleken. Te makkelijk. Maar je kunt ze niet vertrouwen. En daar zit hem de kneep. Niet Case, en niet Tol, maar Paulien is de mol!
The British are not impressed.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 1-03-2013, 02:44:16 »
Dus ook die types in de trein niet.  ;)
;D

Beste titel-verklaring tot nu toe.

Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 1-03-2013, 04:01:23 »

Dat verklaart dan ook meteen waarom de priesterhint en deze cijferhint zo relatief makkelijk bleken. Te makkelijk. Maar je kunt ze niet vertrouwen. En daar zit hem de kneep. Niet Case, en niet Tol, maar Paulien is de mol!
Ik zou het wel flauw vinden als ze er zulke nephints in zouden stoppen.  :-\\
De cijferhint vind ik niet makkelijk. Ik vind het zelfs bizar dat die gevonden is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #83 Gepost op: 1-03-2013, 08:26:37 »
De cijferhint vind ik niet makkelijk. Ik vind het zelfs bizar dat die gevonden is.

Dat dacht ik eerst ook, maar bij het terugkijken van de aflevering blijkt het doodsimpel. De man zegt bijna letterlijk hoe je de code moet kraken: de Nederlandse woorden op de foto's in de juiste volgorde en dan de cijfers.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 1-03-2013, 09:17:17 »

Hier hoop ik nog heel sterk op! Het is zo ook nog wel te beredeneren. Deze hints (in deze aflevering) zijn weliswaar op deze manier nog precies om te draaien naar Paulien, maar ze zijn toch aan de andere kant ook wel weer sterk. De twijfel zit hem bij mij dan ook een beetje in TE sterk. De ontmoeting met de mol in de kerk, zit me eigenlijk vooral dwars, want daar was ook alles naar Kees te herleiden. Ik hoop op Paulien als mol, maar ik denk toch echt al een tijdje dat het wel Kees moet zijn. Wat ik overigens bijna net zo gaaf vind, hoor.
Laten we jabberen.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #85 Gepost op: 4-03-2013, 00:36:54 »
1. het verlossende woord
2. spiegelbeeld
3. tunnelvisie
4. anders dan anders
5. fluister en huiver
6. horen, zien en zwijgen
7. een ontwikkeling
8. in het kader van
9. trust nobody

In de categorie "Pff, wat kan mij het schelen, we doen gewoon lekker koppig": :P

• Het verlossende woord slaat inderdaad op onruststoker. We zien tijdens dit woord Carolien in beeld, maar zoals we later zullen leren is Carolien slechts de helft van het antwoord, alleen -lien is goed.
  • Spiegelbeeld. Je kan zeggen dat iets dat omgedraaid is, in spiegelbeeld is, iets is niet wat je denkt. Dit hele seizoen is in spiegelbeeld, je denkt dat het A is, maar het blijkt uiteindelijk al die tijd B geweest te zijn (of C en C, wat jij wilt :P)
  • Tunnelvisie. Zo'n beetje vanaf deze aflevering begon de community Kees te verdenken, ofwel, vanaf nu kreeg men tunnelvisie.
  • Anders dan anders, wederom, je denkt dat het A is, maar het is dit jaar anders dan anders, en het is stiekem toch B.
  • Fluister en huiver. Um, ik zou zeggen, fluisteren is als je het over communiceren hebt, de minderheid. Als iemand praat en tegelijk iemand fluistert, hoor je het gefluister niet goed. Huiveren doe je als je enigszins angstig bent. De titel is een commando, je wordt geacht te fluisteren en te huiveren. Dus je moet de minderheid volgen, maar als je dat doet, leef je angstig in onzekerheid, omdat het allemaal zo lijkt alsof je het bij het foute eind hebt.
  • Horen, zien en zwijgen. Je hoort en ziet wel dat veel mensen voor Kees gaan, maar zwijgt a) voor een betere plek in de pool en b) omdat je toch niet wordt geloofd.
  • Een ontwikkeling
  • In het kader van
  • Trust nobody. Deze laatste titels horen bij elkaar en vormen de zin "een ontwikkeling in het kader van 'trust nobody'." Widm als programma heeft zich verder ontwikkeld, en dan dit jaar vooral op het vlak van dingen A laten lijken, terwijl ze B zijn. Je moe niet blind vertrouwen op alles wat je hebt gezien, je moet ook wat verder doordenken. Dit blijkt ook uit de titels 'spiegelbeeld' en 'anders dan anders', dit seizoen is anders, het is precies omgedraaid, je moet niet op eventuele hints vertrouwen.

En daarom is Paulien toch de mol. :P
The British are not impressed.

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #86 Gepost op: 4-03-2013, 00:56:17 »
Dat dacht ik eerst ook, maar bij het terugkijken van de aflevering blijkt het doodsimpel. De man zegt bijna letterlijk hoe je de code moet kraken: de Nederlandse woorden op de foto's in de juiste volgorde en dan de cijfers.

Klopt. Het wordt zowat gespeld voor de kijker..