Dagboek Mol
Ooooooh mensen, het is eindelijk out in the open: IK BEN DE MOL!!! Na een jaar van liegen en bedriegen.
Dit is het idiootste en spannendste dat ik ooit heb gedaan. Dichter bij de opwinding van een schoolreisje kan je als volwassene volgens mij niet komen. Ik was helemaal niet van plan om voor 'mol’ te solliciteren. Ik lieg normaal gesproken nooit, hooguit een heel klein leugentje om bestwil of het ietwat verfraaien van de waarheid, maar dat telt niet. Heb nooit geheime affaires gehad of andersoortige dubbellevens geleid. Dus het leek me beter om gewoon een gezellige kandidaat te zijn.
Want dat was het plan: ik deed mee voor de gezelligheid en de opwinding en omdat het natuurlijk het coolste programma van de planeet is.
Hoe heeft het dan toch zo kunnen lopen, vraag je je wellicht af? Dat ging als volgt: Iedereen die mee doet aan WIDM krijgt een molgesprek op een supergeheime locatie, waarin wordt gepolst of je mol-materiaal bent of wat voor kandidaat je denkt te zijn. Voor ik daar heen ging zeiden mijn kinderen met de lichte spot die bij tieners hoort: "Tsss jij wordt echt niet de mol.” Dat triggerde al iets in mij... Tijdens het gesprek zei ik dat ik kandidaat wilde zijn, maar toch wilde onderzoeken of zij mij geschikt vonden als mol. Zo kon ik er, bedacht ik mij, achter komen hoe ze de mol kiezen en daar had ik dan tijdens het spel waarschijnlijk heel veel aan. En terwijl we het er over hadden werd ik gaande weg reuze enthousiast en was ik om. Zo kan het dus gaan...
En ik heb er geen spijt van! Het was supergaaf om te doen! Heftig en spannend en zenuwslopend ook... maar had het voor geen goud willen missen! Ik heb een groep waanzinnige lieve, leuke, grappige en slimme mensen leren kennen, zowel vóór de camera’s als erachter. Het was tussen het mollen door ook echt gezellig, dus die missie was ook geslaagd. Ik ben zo enorm dol op deze groep mensen geworden en hoop ze nog heel veel te zien. Het liefst zou ik af en toe nog eens met ze op avontuur gaan, gaan lasergamen of mountainbiken of desnoods een potje hardcore klaverjassen!