Ik wil trouwens wat ideeën opgooien voor veranderingen (en ik zal echt niet alles erin meenemen). Hoe kijken jullie aan tegen deze opties:
1. Bonuspunten verdienen door een voorspelling
Heel simpel: ik leg een aantal keer dit seizoen de vraag neer wie wint... en dat kan zijn AU, RG, WIM, UO, De olympische spelen, Davis Cup, Fed Cup. Met de juiste voorspelling verdien je dan 50 bonuspunten.
2. Gokken voor bonuspunten (variant op 1)
Heel simpel: ik leg een aantal keer dit seizoen de vraag neer wie wint... en dat kan zijn AU, RG, WIM, UO, De olympische spelen, Davis Cup, Fed Cup. Met je voorspelling zet je tussen de XX en YY punten in. Heb je het goed? Dan win je die punten als extraatje. Is het fout? Dan gaat dat van je totaal af.
3. 12 spelers in de groep 61-100
2 extra spelers voor de groep waar we eigenlijk vaak het minste over weten, maar die vaak ook wel pareltjes bevatten die ineens in de top 50 of beter nog terecht komen (neem een Tsitsipas). Lijkt mij leuk als je daar nog 2 extra opties in hebt om punten te scoren/je daarin te verdiepen en net dat ene pareltje eruit te vissen.
4. Drie spelers in de 100+ categorie
Er was een jaar dat in deze categorie de keuze verre van gevarieerd was en als ik naar de 100+ voor dit kijk, is dat nu ook mogelijk het geval met 2 namen die eruit steken. Om de creativiteit te stimuleren, speel ik met het idee om een extra speler ook in deze categorie toe te voegen. Of zelfs een opdeling 3 spelers 100+, waarvan minimaal 1 van boven de 200 moet komen.
5. Interessante challenger toernooien ook mee laten tellen
Er zijn als ik me niet vergis wat grotere Challengers waar vaak ook spelers van ons spel aan meedoen. Misschien leuk om die ook mee te nemen?
6. Vrouwelijke speler aan het team toevoegen
Bij wijze van test mag elk team 1 vrouw toevoegen aan het team die alleen punten kan verdienen op de grand slams en de spelen volgens dezelfde puntentelling van de heren. (deze speelster mag alleen niet afkomstig zijn uit de top 20, maar bijv middencategorie 21 - 40 of zo).
7. ATP puntentelling aanhouden
Idee van Molebuster om in plaats van de huidige puntentelling van de FTT, de puntentelling van de ATP over te nemen. Dus de punten die spelers in het echt verdienen (stel Nadal verdient met winst 1070 punten, dat ja die dan ook krijgt als je Nadal in je team hebt).
8. Wisselpunten kosten je echt punten
De kosten voor de wissels blijven hetzelfde, maar ze gaan van je puntentotaal af. Durf je wat in te leveren om later wat te oogsten?
Let op: dit zijn alleen maar ideeën, betekent niet dat ik ze daadwerkelijk doorvoer
Laat vooral weten wat jullie leuk lijkt of niet
Ik gooi het balletje op, serveren jullie het maar af (tot zo ver deze slechte tennis pun).