Auteur Topic: Leader  (gelezen 16399 keer)

Offline Molzkovicz

• Forumlid
Leader
« Gepost op: 18-12-2014, 01:04:11 »
Er zijn al wat theorieën voorbijgekomen die met de leader te maken hebben: looprichting, poses enzovoort. Het lijkt me handig daarvoor een apart topic te hebben, zodat ze op één plek verzameld kunnen worden.

De leader:

Pac-Mol heeft een filmpje gepost waarbij de leader viermaal vertraagd wordt afgespeeld:

In de leader zitten ook flink wat beelden tussen de kandidaten in. Die shots kunnen later in de serie wellicht nog van pas komen. Achtereenvolgens gaat het om het volgende.

•   Een watervliegtuig van Cinnamon Air komt in beeld, vlak vóór Rik.
•   Een eeuwenoude hindoetempel in het midden van Sri Lanka wordt getoond, de Nalanda Gedige. (Met dank aan: EMIBH.)
•   Dan verschijnen beelden van de oudste hindoetempel in Colombo: Captain’s Garden (Panoramio). Deze tempel ligt in de buurt van F.O.S.E. Market, de plek waar de persfoto’s van de kandidaten zijn genomen. Wellicht vindt hier een opdracht plaats. Of het betreft slechts couleur locale.
•   Beelden van een rijdende lokomotief worden getoond, klasse M6 van Sri Lanka Railways. (Met dank aan: EMIBH.)
•   Borden van Nederlandse plaatsnamen staan in het water. Een topografische kaart is gemaakt door EMIBH. Het is mogelijk dat die borden een link vormen met Arts uitspraak dat ze eerder dan ooit naar Nederland terugkeren. Wellicht gaan de kandidaten niet naar het eiland Delft, zoals is geopperd. Of de borden staan juist bij het eiland Delft, dat kan natuurlijk ook.
•   Plaatselijke fauna: een varaan en vogels.
•   Een sequence over jokers.
•   Beelden van een nachtelijke laseropdracht.
•   Footage van een galerie en schilderijen. De galerie is de National Art Gallery (op deze site vind je middenonderin een foto), op drie kilometer afstand van de eerdergenoemde Captain's Garden.
     - Schilderij 1: afbeelding van Ananda Samarakoon, componist van het Sri Lankaanse volkslied.
     - Schilderij 2: dit schilderij hangt in deze galerie.
     - Schilderij 5: een detail van een schilderij in deze galerie (foto: indi.ca).
     - Schilderij 6: een schilderij genaamd 'Unhappy Mother', ook te vinden in deze galerie. (Met dank aan: EMIBH.)
•   Dan zijn er beelden te zien van neonverlichting in het donker. Voor meer info, zie even verderop. Hierna komt, zoals al op dit forum is gemeld, een zwarte vrijstelling in beeld. Ook het getal 11 is zichtbaar.
•   Geldbiljetten worden getoond: 67,01 / 38,15 / 1,30 / 2,34.

Edit: info van EMIBH ingelast & nieuwe galerie-info toegevoegd. Eventuele verdere aanvullingen op de tussenshots zal ik in bovenstaand overzicht verwerken.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2014, 23:43:48 door Molzkovicz »

Offline EMIBH

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #1 Gepost op: 18-12-2014, 13:40:13 »
Ik heb even wat onderzoek gedaan en heb het volgende gevonden:

Een tempelcomplex wordt getoond (naam vooralsnog onbekend).
De tempel is de Nalanda Gedige. Hier een onverstoorde foto.

Beelden van een rijdende trein worden getoond.
De trein is een klasse M6 van Sri Lanka Railways.

Borden van Nederlandse plaatsnamen staan in het water.
Ik heb een kaart gemaakt van de plaatsnamen die ik kon lezen, mochten mensen betere kwaliteit beeld hebben, uw hulp is welkom!
De plaatsnamen lijken niet correct topografisch te drijven...

Beelden van een galerijachtige setting en schilderijen (namen van de afgebeelden vooralsnog onbekend).
De galerij is de National Art Gallery in Colombo.
Schilderij 1: Ananda Samarakoon, schrijver en componist van het Sri Lankaans volkslied.
Schilderij 6: Een schilderij genaamd "Unhappy Mother".
« Laatst bewerkt op: 18-12-2014, 14:18:57 door EMIBH »
臥底 是 谁?

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 18-12-2014, 14:00:47 »
Citaat
• Borden van Nederlandse plaatsnamen staan in het water.
Ik heb een kaart gemaakt van de plaatsnamen die ik kon lezen, mochten mensen betere kwaliteit beeld hebben, uw hulp is welkom!
Ik kan je kaart niet inzien. Kun je die openbaar zetten of moet ik toestemming vragen ;)

Wat ik nog meer heb is de manier van kijken van de kandidaten in de camera:

Pieter kijkt links / voor
Rik kijkt links / voor
Viktor kijkt links / voor
Ajouad kijkt links / voor (wel de enige die wegloopt van de camera en omkijkt)
Chris kijkt rechts / voor (dus afwijkend bij de mannen)

Marlijn kijkt rechts / voor
Evelien kijkt rechts / voor
Caroline kijkt rechts / voor
Martine kijkt rechts / voor
Margriet tilt meer hoofd gewoon op (is in de weerspiegeling in het raam rechts wel iets te zien alsof een vogel er vliegt)

Op de groepsfoto heeft alleen Marlijn laarsjes aan en de rest trimschoenen en de veters van Ajouad zitten los

Offline EMIBH

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 18-12-2014, 14:19:35 »
Ik kan je kaart niet inzien. Kun je die openbaar zetten of moet ik toestemming vragen ;)
Volgens mij zou het nu moeten kunnen.
臥底 是 谁?

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 18-12-2014, 15:01:57 »
Ja, nu lukt het.

Heb nog even dat stukje leader zitten bekijken en heb als aanvulling nog Dorst en Zaltbommel (gokje)

Offline MaxvdBroek

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 20-12-2014, 15:48:17 »
Borden van Nederlandse plaatsnamen staan in het water.

Maf dat er zulke bekende en onbekende steden/dorpen genoemd worden. Verder komt Art uit Geldrop...

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 20-12-2014, 15:58:53 »
Vooralsnog lijkt het de lijn Amsterdam - Maastricht te zijn. Alleen is Dorst daar dan een uitzondering op

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 22-12-2014, 23:42:46 »
Aight, in een aparte post kom ik nog even terug op de nachtelijke verlichting tegen het einde van de leader, omdat de startpost aan z'n max zit.

Er zijn beelden te zien van verlichting in het donker. Deze beelden zijn vermoedelijk geschoten aan de rand van het Beira Lake, ook wel Gangarama Lake. Dit meer ligt in Colombo, op zo'n twee kilometer van de National Art Gallery. Links in beeld is mogelijk een koepel te zien die zich midden in het meer op een eilandje bevindt. Deze overkoepeling is ook terug te vinden op de officiële homepage van WIDM. Een ander bewijs voor deze plek lijkt me de reclame van Scanwell die blauw oplicht achter in het beeld, rechts van het midden. Een vlag aan een vlaggenstok wappert ernaast. Dit beeld doet mij denken aan dit plaatje. ’s Nachts ziet het er vanuit een andere hoek zo uit. In het Molboekje staat bij Geschiedenis een grote foto van deze locatie, waarbij dezelfde blauwe Scanwell-reclame te zien is.

De opname is naar mijn mening gemaakt tijdens het Vesak-festival (ook wel Wesak of Vesakha Puja). Dit feest staat letterlijk en figuurlijk in het teken van verlichting – of eigenlijk de geboorte, verlichting en dood van Boeddha. Die achthoekige lampionnetjes met ‘slierten’ eraan horen echt bij dit feest. Er bestaan zelfs tutorials hoe je zo’n lantaarn kunt maken.

Vesak vindt plaats op de eerste dag in mei dat het volle maan is. Op Sri Lanka wordt daar nog een officiële vakantiedag aan toegevoegd. In 2014 werd Vesak op 14 en 15 mei gevierd. SomeOne_01 noemde 22 mei t/m 12 juni als opnameperiode, ramonmol 18 mei t/m 7 juni. Zou dat betekenen dat de opnamecrew er al wat eerder was dan de kandidaten? In het Molboekje meldt Art dat ze 's nachts arriveren tijdens het festival van het licht. Vermoedelijk bedoelt hij hier het Vesak-festival mee. Art is ingedeeld bij de opnamegroep, niet bij de groep van de kandidaten (zie het artikel in VARA-gids nr. 50).

Edit, 28-12: info uit het Molboekje toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 28-12-2014, 16:04:56 door Molzkovicz »

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 23-12-2014, 00:27:27 »
Mooi gevonden :D

Ik gok er zelf wel op dat er een cameraploeg vooruit vliegt om opnames te maken en klaar staat als de deelnemers landen om meteen beelden te kunnen schieten.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #9 Gepost op: 23-12-2014, 13:10:02 »
De vlag is de vlag van het boeddhisme. De kleuren staan voor vertrouwen, heiligheid, wijsheid, puurheid, verlangeloosheid en andere kwaliteiten. Het is een vlag die je in boeddhistische landen heel vaak tegen komt, lijkt me geen aanwijzing. Wel een prachtig stukje cultuur..  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline debbiegoudveld

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 1-01-2015, 10:38:34 »
Het overzichtje van Syllie10 vul ik aan met een plaatje. Mij valt op dat de namen van de laatste twee kandidatien (winnaar en mol ?) afwijken van de plaats van de namen van de overige kandidaten. Bij de heren staat de naam rechts, die van Chris links. Bij de dames staat de naam rechts, die van Marlijn links. O ja veel plezier met puzzelen in 2015!

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 1-01-2015, 11:42:22 »
Bij de heren staat de naam rechts, die van Chris links.

Haha, je bedoelt geloof ik net andersom  ;D

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #12 Gepost op: 1-01-2015, 12:23:49 »
Ik zou even alle groepfoto's moeten bekijken, maar volgens mij staat Rik best wel vaak in het midden..

Weet iemand toevallig wat voor soort balk dat achter Rik is, en wat voor soort vlag?

Ik gok een huif van een ehm, riksja achtig iets. Als je goed kijkt zie je onderaan een rand van een soort raampje.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2015, 18:33:34 door Lukie4, Reden: gelieve niet 2x achter elkaar posten. Je kan je post aanpassen »

Offline Anoniemand

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 3-01-2015, 20:37:34 »
Wat me opvalt bij de plaatsnaambordjes is dat er dozen op zitten. Waarschijnlijk stelt dat de plaatsbevolking voor? :)

En ook nog iets over de ''WIDM Plaatsnamen in Water''-kaart: bij de leader komt er een shot voorbij waarbij ''Den Bosch'' en ''Utrecht duidelijk in beeld staan. Daarachter bevindt zich Zaltbommel (is al toegevoegd aan de kaart). En volgens denk ik dat de plaats daarnaast Nieuwegein is ::vergroot::. Er staat een spelfout (Nieuwengein). Het is wel minuscuul om te lezen, maar aan de lengte van het woord en de laatste ''-gein'' denk ik toch écht dat het Nieuwegein is.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2015, 20:51:07 door Anoniemand »