Daarnaast: wat is precies het probleem als iemand iets noemt dat al gezegd is? Iedereen die iets post wat al is gezegd, geeft nieuwe informatie, namelijk "ik vind dit belangrijk genoeg om meteen te posten".
Klopt, maar het maakt het wel onbelangrijk om op te reageren.
Er zal zeker meer op bekende forummers gereageerd worden, maar dat heeft natuurlijk met meerdere factoren te maken.
Nieuwelingen plaatsen relatief vaak dingen die al genoemd zijn, of simpelweg minder plausibele theorieën. Ik wil nou ook weer niet voor iedereen de pret bederven door alleen maar te reageren met 'ze kiezen de mol niet op geboortedatum' of iets dergelijks.
Daarnaast, hoe vaker iemand iets plaatst, hoe groter de kans dat er iets nuttigs bij zit. Iedereen wordt wel eens genegeerd, als er niet veel over te zeggen valt. Voor mij persoonlijk geldt ook dat ik de algemene topics van afleveringen en opdrachten minder goed doorlees omdat er heel veel in wordt geplaatst. Naar mijn idee is dat ook plek met de meeste 'nieuwelingen' hun berichten plaatsen.
Ik ben overigens wel benieuwd wat in dit onderzoek een 'nieuweling' precies is. In mijn beleving is een nieuweling iemand die hooguit een paar berichten op het forum heeft en die ik dus ook nog niet herken. Maar ik begrijp dat iemand die sinds één of twee seizoenen actief is en ook veel plaatst ook een nieuweling kan zijn? Naar mijn idee wordt je, als je hier vaak genoeg iets meldt, vrij gemakkelijk in het forumzooitje opgenomen.