@dylanS
Ja, veel he. Stond er ook van te kijken. Seizoen 11 zat wel het beste in elkaar, veel molloten vinden dat seizoen ook het 'diepst' qua alles. De opdrachten waren echt boven niveau goed. Echt heel goed over nagedacht. Er zaten mooie plottwists in, de kandidaten waren super, de landen waren mooier dan mooi met verschillende klimaten en weersomstandigheden door het seizoen door. De groep was close, op een bepaalde manier grappig, maar wel ieder voor zich. Nu wordt er zoveel gedeeld, het gaat zoveel over gezellig dit gezellig dat. Dat er zoveel gedeeld wordt en dat er NOG meer montage inzit dan jaren s11, s12 maakt het gewoon iets minder leuk. Je hebt met het jaar erbij steeds meer het gevoel dat je naar een familievakantie zit te kijken en dat stoort me persoonlijk een beetje. Het is leuk dat er grappenmakers in de groep zitten, maar er is 0 discussie. er zijn geen woordenwisselingen, kleine spanningen waardoor het spel nog serieuzer wordt genomen en dat ieder voor zich ook weer een rol speelt. Ik heb al sinds het seizoen van Art niet echt het gevoel meer dat mensen ieder voor zich spelen. of in ieder geval steeds minder.
De 3 opdrachten zorgen er ook voor dat kandidaten nog meer kans hebben om de mol aan het werk te zien en dat het minder hoeft te komen van 'wat deed de mol op de hotelkamer'
Wat je zegt wat betreft het recylen heb je wel een puntje, waar ik niet zo goed over na had gedacht. de meeste kandidaten hebben natuurlijk oude seizoenen bekeken en gaan dan misschien het mollen overnemen. Maar er zijn vast wel opdrachten die je met een nieuwe draai weer leuk kunt maken maar dat de basis van de opdracht wel leuk in elkaar zit. Er zitten nu teveel 'loose' opdrachten bij. ALs je kijkt naar de opdrachten-doorloop van seizoenen 6, 7, 10 en 11 is dat echt perfect. De rustige mysterieuze opdrachten, afgewisseld met adrenaline opdrachten zijn perfect. Dat is nu ook anders.
Voorbeeld. Door alle montage die ze doen is het voor ons als moeilijker om de mol op tv te raden. Als je dan OOK nog hele chaotische opdrachten gaat doen, en zeker op het begin. Leer je en de kandidaten niet goed kennen en vallen dingen nog minder snel op.
Als je bijvoorbeeld s11 vergelijkt, ze beginnen met een busopdracht die alles meteen op scherp zet maar wel een 'open' opdracht.
De vuurwerk opdracht was een spectulaire opening, bevatte adrenaline en wat chaos en daarna was er een rustige opdracht waarin we kandidaten een voor een aan het werk konden zien. Dan kon je nog eens wat opschrijven in zo'n molboekje. Wat schrijf je nu op bij aflevering 1. Niemand vond een envelop bij het station en de camera opdracht mislukte want iedereen kon mollen want het was de grooste puinhoop en chaos ooit. Wat schrijf je dan bij aflevering 1? ik kan maar 1 ding bedenken en dat is de afvallersnaam. Pieter.
Terug naar s11, opdracht 2 was er 1 typische molopdracht met verkenners en geweren en boobytraps. geweldig. Daarnaast 1 rustige opdracht waar je ook weer kon kijken hoeveel kandidaten individueel hadden opgehaald en bij opdracht 3 dat stilleven, zoek de verschillen. Was een mix tussen chaos maar je kon WEL per naam schrijven wie er geld in de pot had gebracht. Dat konden we in dit seizoen voor het eerst pas bij opdracht in aflevering 4 met de schaaltjes...
Om maar even wat vergelijkingen te doen.
Zeker niet om dit seizoen af te kraken, want ik vind het leuk hoor. Maar ik mis gewoon dingen, samenloop. Dat soort dingen