OK, het is geen app, maar ik moest het ergens kwijt. AI kan vanalles. Vast ook enge dingen waar de juiste mensen van wakker moeten liggen en het op moeten lossen.
Maar ook leuke dingen.
Enter:
AI DungeonAI Dungeon genereert een automatisch dungeon explorer spel voor je adhv tekst. Hij stuurt je een begintekst en jij typt dan wat je wil doen/zeggen/zien of kan zelf ook iets aan het verhaal aanvullen. Vroeger had je ook al van die text-based dungeons, maar daar kon je slechts kiezen uit een paar mogelijke opties. Hier kan je doen of zeggen wat je wil (behalve xxx dingen) en de AI laat het verhaal op basis van wat jij doet of zegt doorgaan. Let op, het is wel in het Engels en als je verder door wil gaan, moet je een gratis account aanmaken.
Oh en het gaat niet alleen over letterlijke "dungeons", ik heb bvb ook het thema Mystery gekozen en mocht vervolgens beslissen welke rol ik was (patient, dokter,...) Ik koos patient en werd wakker in een ziekenhuiskamer. Alles was donker, maar ik hoorde voetstappen op de gang en zag lichtflitsen. Ik deed de deur open om te kijken en er kwam een dokter op me af met bloed op z'n labjas. Ik riep hallo, maar hij antwoordde niet en kwam nog steeds recht op me af. Ik gooide de deur dicht en probeerde hem op slot te doen, maar er zat geen slot op, zei de AI. Dus probeerde ik hem met volle kracht dicht te houden. De dokter begon er op te bonken en sloeg uiteindelijk de deur uit z'n scharnieren. Ik vroeg wie hij was en wat hij wilde. Hij bleek Dr Madderson te zijn en er was een virus uitgebroken in het ziekenhuis, waardoor ze aanvankelijk in quarantaine opgesloten zaten in dit ziekenhuis, maar nu was iedereen in dit ziekenhuis dood. Behalve hij en ik. We moesten ontsnappen. "Hoe lang ben ik hier dan al?", vroeg ik aan de dokter. De dokter zweeg even voordat hij antwoordde "Je bent hier al 4 maanden."
Met een account kan je je verhaal ook gewoon saven en volgende keer verder spelen. Dus ik ben benieuwd waar het naartoe gaat!