Auteur Topic: Moordfeest  (gelezen 752 keer)

Offline Pjotr1992

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Moordfeest
« Gepost op: 2-08-2024, 14:02:24 »
Moordfeest komt terug. Na een succesvolle première-aflevering eind vorig jaar met bijna een miljoen kijkers, trakteert SBS6 de kijker deze zomer op zes nieuwe afleveringen.

In elke aflevering lossen zes BN’ers een fictieve moord op, met elke week een nieuw thema en op een nieuwe locatie. Het slachtoffer? Een bekende Nederlander. De dader? Oók een bekende landgenoot. Met aanwijzingen, hints en succesvol onderzoek moeten de gelegenheidsrechercheurs het moordmysterie zien te ontrafelen.

Wie vindt de meeste aanwijzingen en raadt de identiteit van de dader? Onder meer Olcay Gulsen, Tygo Gernandt, Bobbi Eden, Roeland Fernhout, Remy Bonjasky en Birgit Schuurman melden zich dit seizoen als gast-detective. De kijker maakt door mee te spelen kans op 10.000 euro. Moordfeest is vanaf zaterdag 17 augustus wekelijks om 20.00 uur te zien op SBS6.

In elke aflevering van Moordfeest arriveren zeven – wekelijks wisselende – bekende Nederlanders volledig uitgedost op een nieuw feest, op een nieuwe locatie. Ze worden ontvangen door gastheer Hans Kesting. Nog voordat het feest losbarst, blijkt dat een van hen vermoord is. Het feest gaat niet door. In plaats daarvan moeten de zes overgebleven BN’ers de moord zien op te lossen.

In Moordfeest kan alles een aanwijzing of bewijs zijn en daarmee doorslaggevend in het onderzoek naar de identiteit van de dader. Elk detail telt! De dader is een bekende Nederlander die zich niet onder de groep speurders bevindt en maar al te graag een kat-en-muisspel speelt: hij of zij heeft doelbewust aanwijzingen en hints achtergelaten… Door goed op te letten kunnen ze extra aanwijzingen vinden.

Elke BN’er wil de dader ontmaskeren en de beste rechercheur zijn. De vraag is dus: gaan ze hun bevindingen met elkaar delen? Pas als de arrestatie wordt getoond, blijkt wie die moordenaar is. En dus ook welke BN’er zich heeft ontpopt tot de beste moordzaakrechercheur.

Kijkers kunnen het onderzoek meespelen na het scannen van een QR-code en maken kans op een prijs van 10.000 euro. Moordfeest is ontwikkeld door ITV Studios Netherlands en Talpa Studios. Het wordt geproduceerd door ITV Studios Netherlands.

Bron: https://www.broadcastmagazine.nl/radio-televisie/televisie/tv-moordspel-moordfeest-met-zes-moordmysteries-terug-op-sbs6/

Offline Maarten20

• Forumlid
Re: Moordfeest
« Reactie #1 Gepost op: 4-08-2024, 08:44:48 »
Hier kijk ik heel erg naar uit. Vond de pilot vorig jaar December al erg leuk en Hans Kesting top als presentator. Ik ben benieuwd welke 36/42 BN'ers we kunnen verwachten. Ik zag dat o.a. Dennis van der Geest, Thomas van Luyn, Fred van Leer en Anniek Boer mee doen in de eerste aflevering dus dat belooft wat.
When life knocks you down, fight back!

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 4-08-2024, 10:33:45 »
De eerste aflevering vond ik erg leuk, ga dit zeker weer volgen. Wel jammer dat ze aan de (semi) BN'ers blijven vasthouden. :-\\
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 4-08-2024, 15:36:23 »
De eerste aflevering vond ik erg leuk, ga dit zeker weer volgen. Wel jammer dat ze aan de (semi) BN'ers blijven vasthouden. :-\\

Ja, dat is jammer, want ik denk dat het programma net zo sterk zou zijn met onbekende mensen die een (dat dan weer wel!) bekende moordenaar proberen te ontmaskeren. Wat ik me dan wel afvraag: zouden ze de vermoorde BN-ers dat van tevoren laten weten? Het lijkt me ook zo vervelend als je je voorbereidt op een moordmysterie en je dan uiteindelijk helemaal niet mee mag doen omdat je vermoord wordt. Wel leuk dat het programma terugkomt en dat er telkens op een andere locatie zal worden gespeeld. Hans Kesting deed de presentatie echt heel prettig, dus fijn dat hij ook bij de rest van de afleveringen betrokken is.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 5-08-2024, 10:34:25 »
Leuk dat het terugkomt. En leuke kandidaten zo op het eerste gezicht. Hier heb ik wel zin in.

Online joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 18-08-2024, 14:38:58 »
Ik vond de aflevering eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Het was vooral veel chaos en BN-er-drukte. De opdrachten waren wel aardig, maar ook wel zeer eenvoudig (met name het vinden van dat toilettasje). De moord was goed gedaan en Fred heeft een goed lijk neergezet (hij moest daar wel heel lang blijven liggen, maar dat zal wel met hem zijn afgestemd van tevoren).

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 18-08-2024, 21:51:30 »
Ik vond het maar saai eigenlijk. Gewoon een stel BN'ers dat spelletjes doet, het heeft maar weinig met een 'murder mysterie' te maken. Had gehoopt op iets meer CSI gehalte.
(Ik wist niet dat er al een pilot aflevering van was uitgezonden dus ging er blind in)

Ik betwijfel of ik de andere afleveringen ga kijken.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 18-08-2024, 22:16:16 »
Het was aardig, maar niet zo goed als de eerste aflevering een tijd geleden. Een beetje veel hysterisch geschreeuw, maar dat is het standaard gedrag van (semi) BN'ers. :(

De opdrachten waren wel leuk, maar niet heel moeilijk. De sleutels vind ik erg leuk gedaan. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 20-08-2024, 00:05:35 »
Ik vond de hints naar de uiteindelijke dader wat vergezocht. Ik snap dat ze het niet te makkelijk willen maken maar deze hints wezen echt veel meer naar Chantal Janzen. Wel leuk dat het elke aflevering op een andere locatie is. Ook ik vond de pilot aflevering vorig jaar December leuker dan deze aflevering maar hoop dat de rest leuker en beter wordt.
When life knocks you down, fight back!

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 20-08-2024, 07:25:39 »
Moet zeggen dat ik een beetje met een half oog gekeken heb, kwam er niet in. Vooral genoten van Francis! Ik heb niet echt op hints gelet, maar ik wist toch vrij zeker toen Chantal Janzen werd genoemd dat zij het niet zou zijn, en toen Wendy van Dijk werd genoemd dat zij het waarschijnlijk wel zou zijn. Wendy is nou eenmaal in dienst bij Talpa en dus een SBS-naam. Vorig jaar was dat niet anders met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
als moordenaar. Het valt me bij vrijwel alle SBS-programma's op dat daar ook alleen de typische SBS-mensen zitten. Hopelijk kiezen ze de komende weken toch voor andere moordenaars.
« Laatst bewerkt op: 20-08-2024, 07:27:16 door Joey94 »

Online joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 24-08-2024, 22:39:16 »
Ik vond deze aflevering echt veel leuker dan die van vorige week. De locatie was een stuk mysterieuzer, echt top. Waar is dit trouwens gefilmd?