Hoe gaat het ondertussen in het Belgische voetbal?
als een bende kleuters op de speelplaats die pas mogen starten als ze de laatste man gekozen hebben, maar niemand wilt hen...
Ik ben ook niet persé voorstander van de BENE-liga (maar ik snap het idee waarom wel) want:
-wat met de Europese plaatsen? nu zijn er per seizoen ongeveer 10 ploegen van beide landen die Europees spelen, dit gaan ze nooit krijgen. Maximum 5 à 6.
Daarbij (maar dat is persoonlijk) ben ik bij Europees voetbal fan van elke Belgische ploeg, maar stel dat er 4 Nederlandse ploegen en 1 Belgische Europees spelen zie ik mezelf dat gevoel niet krijgen bij PSV, Feyenoord of Ajax.
- wat met de kleinere ploegen? Die verliezen inkomsten als de sterkere ploegen niet meer komen, minder krachtmetingen en waarom zou een Groningen of een STVV minder kans mogen hebben op Europees voetbal als Ajax, Brugge of Anderlecht. Daarbij zonder kleinere ploegen, verliest het voetbal een deel van zijn charme.
- de Waalse kant van België loopt hier niet warm voor. Die vinden eerder aansluiting bij Frankrijk (omwille van taal en cultuur) dan bij Nederland.
Dus in mijn ogen: Nop, niet doen