Auteur Topic: Samen mee naar LAIS  (gelezen 1385 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Samen mee naar LAIS
« Gepost op: 3-01-2004, 10:26:41 »
Oproepje:

Heeft er iemand interesse om  woensdag 10 maart met mij mee naar LAIS te gaan? Optreden is in Sittard. Aanvang 20.30 uur, kosten zonder korting 16 euro, met korting 14,40 euro.

Mocht er interesse zijn, details volgen later

Ze treden bijvoorbeeld ook op 19 maart in Leiden op, maar dat is MIJ te ver voor een avond.

Offline Robin

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Samen mee naar LAIS
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2004, 10:28:20 »
kan je er misschien even bij vertellen wat LAIS is  :-\

of kom ik nou heel erg dom over  ??? :-[
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 3-01-2004, 10:29:44 »
kan je er misschien even bij vertellen wat LAIS is  :-\

of kom ik nou heel erg dom over  ??? :-[

* Annuh sluit zich helemaal bij Robin... aan

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 3-01-2004, 10:36:26 »
Jij dom overkomen? Dacht het toch niet, Robin. Geldt ook voor Annuh ( :D)

OK, Lais is een vlaams dames-trio. Ze zingen vaak a capella, vaak ook begeleid door gitaar, accordeon, of een turkse luit.

Liedjes zijn in verschillende talen, Nederlands, Frans, Engels, Italiaans, maar ook Fins heb ik al gehoord. Er zitten veel middeleeuwse invloeden in hun muziek. Ze hebben op Pinkpop  en op Lowlands gestaan, en zijn al over de hele wereld geweest met hun optredens. Als je samen met Sting op tournee mag, dan zegt dat toch ook wel wat.

Het is muziek, waarvan je bij de eerste klanken misschien denkt: Nou, nee, niet mijn smaak, maar als je dan verder luistert, tenminste: dat was bij mij zo, dan denk je: toch niet gek, ik wil best nog een nummer van ze horen.

De dames kunnen echt goochelen met hun stemmen (de naam LAIS betekent letterlijk: "STEM")

Nogmaals, misschien vindt een ander het helemaal niets, maar toen ik zo af en toe eens iets van ze liet horen, waren de meesten toch enthousiast.

Voor degenen die sittard dan weer te ver vinden, dit zijn de meest zuidelijke optredens die ik kon vinden

11 maart   Waalwijk (NL)20.15u    THEATER DE LEEST 
    € 16.50    

12 maart   Breda (NL)20.00u    CHASSÉ THEATER

€ 18.00    
« Laatst bewerkt op: 9-01-2004, 17:04:24 door bodejos »

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #4 Gepost op: 3-01-2004, 11:50:54 »
Ik heb lais al 3 keer gezien en moet zeggen het is zeker de moeite waard. 3 dames met uiteenlopende stemmen, die ook op verschillende niveaus kunnen werken. Soms klinkt het harmonieus en dan op het eerste gehoor weer tegen de maat in.

He blijft moeilijk uitleggen voor wie niet echt thuis is in dit soort muziek. et heeft wat invloeden van Zap Mamma en van Urban Thrad ( beide redelijk bekend in Belgie, zeker Urban Thrad na het eurovisie songfestival van vorig jaar).

Hier en daar zijn het keltische invloeden die je hoort, dan weer oosteuropese.

Sittard vind ik net iets te ver by the way.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #5 Gepost op: 3-01-2004, 11:56:37 »
Iemand ooit gehoord van Medieval Babes? Daar lijken sommige nummers OOK wel op.

Hun muziek, waarvan ik overigens een grappige tekst in het topic MOOIE ( :D) TEKSTEN heb gezet, is niet gemakkelijk te omschrijven. Ik vergeet overigens nog een heel belangrijk instrument voor deze groep: de draailier. Iets dat hun optredens toch apart maakt, want ik ken niet veel bands die dat instrument gebruiken.