Het meest afwijkend dit keer was Freak123, o.a. door de 4 van de 5 punten aan Pac en 5 van de 30 punten aan Letland.
Overigens heeft Pac op de winnaar en Oekraïne na, alleen maar punten aan het rechterrijtje gegeven, ook een prestatie!
Griekenland had dan ook véél hoger moeten eindigen
Had stiekem gehoopt naast de laatste plaats ook de toondoofheidsbokaal mee naar huis te nemen, maar dat was buiten de stemmen op mijn eigen nummer gerekend
Ik had dit jaar niet bepaald het makkelijkste land om een nummer voor te kiezen. Arabisch wordt nooit heel erg gewaardeerd hier. Libanon is weliswaar verantwoordelijk voor
één van de allerbeste RSC-inzendingen ooit, maar zelfs dát lied kwam destijds maar tot een magere 10
e plaats.
Als ik niet meedoe voor de winst is optie 2: iets insturen waar ik in elk geval zélf helemaal achter sta. Ik kwam een aantal mooie, gevoelige nummers tegen, waaronder de geweldige zangeres Dana Hourani met Zuruni:
Maar dit had niet dezelfde kracht als mijn hitsingle
Mpoledise van twee edities terug, en ik wilde geen slap aftreksel daarvan insturen. Toen ging ik zoeken of er een pakkende remix van dit nummer was gemaakt. En dat was er!
Maar: geen clip :\'( En dus ook kansloos.
Maar toen. Gelukkig waren daar de All-Stars!
Deze versie was wel zo'n perfecte mix van artiesten die hun best doen en toch zo'n verschrikkelijk resultaat bereiken, dat ik het wel in móést zenden. Begrijp me niet verkeerd: het is gewoon een ontzettend mooi nummer met sterke zang. Maar het totaalplaatje, met een goed doel en een standaard zomerdeuntje en acht verschillende zangers die net te graag uit willen halen, is ook zo heerlijk fout! Eindelijk kon ik weer eens iets inzenden in de geest van Demis Roussos
Dank Freak123 en winnaar D*N voor het herkennen van dit pareltje