Lief Dagboek,
wat fijn dat ik mijn tere hartje even kan luchten zonder anderen erbij want het zit allemaal niet mee moet ik eerlijk bekennen.
Ik heb natuurlijk een handicap.
Ik ken het hele 'wie is de mol' niet en dat maakt het toch moeilijker denk ik. Daarnaast word dat ook heel erg tegen me gebruikt, vanaf het begin al.
Gekwetst is een groot woord maar ik voel me niet serieus genomen iig als er steeds op teruggevallen word.
Ik moet ook echt even kwijt dat ik me erg verbaas over de (on)eerlijkheid van de medespelers. Ik heb vorige week zaterdag netjes mijn lijstje meteen ingevuld en opgestuurd naar de Master. en nog diezelfde middag wilde molice van mij weten hoe dan ongeveer mijn lijstje eruit zag. Ik heb echt geprobeerd om hem uit te leggen dat het de bedoeling is dat we eerlijk spelen maar hij wilde niet luisteren. Hij heeft me zelfs bedreigd
Dit was zo ontzettend emotioneel ingrijpend voor me
dat ik er 2 dagen van heb moeten bijkomen... Totale shock zou je het kunnen noemen.
Maar gelukkig in de loop van deze week kwam ik een beetje bij.
Ergens in het midden van deze week was ik midden in een vriendschappelijk kletspraatje met Molcrazy en toen ineens besefte ik dat die ook een vuil spelletje speelde. Namelijk het ik-doe-vriendelijk-maar-vraag-heel-onopvallend-tussendoor-naar-haar-lijstje-spelletje.
Oh Dagboek, ik dacht dat ik meteen in huilen uit zou barsten, ik voelde me zo gebruikt. En dat deed echt zeer.
Ik moest echt heel erg relativeren om te kunnen bedenken dat het nou eenmaal een spel is dat ik gewoon heel erg achterdochtig moet zijn. Dát alleen al kost me heel veel moeite want ik ben juist heel zachtaardig en goed van vertrouwen, achterdocht zit helemaal niet in mijn aard. Ik kan dus helemaal niet mezelf zijn in dit spel.
Verdi bevestigde mijn vermoedden gisteren toen hij op een hele doorzichtige manier probeerde mij 'mijn mol' te onfutselen. Ik heb duidelijk benoemd dat ik daar echt niet in trap en dat ik zijn manier van doen helemaal niet prettig vind. Hij meteen in de slachtofferrol kroop "oh wat ben jij gemeen Dorine".
En dan is er nog een andere kandidaat die ook denkt dat ie misbruik kan maken van goedheid en dat is bertha531. Hij scuift gewoon een briefje onder mijn kamerdeur door met de vraag wie ik op mijn lijstje had.
Ongelooflijk wat een week zeg...