Helemaal goed Pierre
1. Ik heb Alpe D'Huez binnen het uur opgefietst afgelopen zomer
Dit is fout. Alpe dhuez binnen een uur is wel heel snel hoor, Ik deed er een kwartiertje langer over. De klim naar Risoul ( zit weleens in de Dauphine ) heb ik wel binnen het uur gefietst2. Ik heb afgelopen zomer de Alpe D'huez en de Galibier in dezelfde dag opgefietst
Dit is wel waar. Beide klims waren best een eindje rijden vanaf de camping, dus hebben we ze maar op 1 dag gefiets ( met een pauze op een terrasje tussendoor natuurlijk3. Ik heb nog nooit hoeven afstappen op een klim
Ook waar, maar op de Roche aux faucons in de Ardennen had ik het echt superzwaar nadat ik de redoute al had gedaan vlak ervoor4. Ik ben ooit heel lelijk gevallen in een afdaling aan ongeveeer 60 per uur. Sindsdien fiets ik nooit meer zo hard naar beneden
helaas ook waar. Er lag wat grind op de weg, en eigenlijk ging ik ook veel te hard, heb echt geluk gehad toen. En sinsdien ga ik inderdaad langzamer naar beneden. Hield er alleen wat schaafwonden aan over5. Ik was mijn broertje kwijt bovenop de top van de Cime de la Bonnette.
Klopt, daar heb je een rondje wat je kan fietsen ( je hebt de col de la bonnette en de cime de la bonnete ) en we waren rondjes achter elkaar aan t fietsen 6. Ik ben deze zomer van plan om de Stelvio, de Gavia en de Mortirolo op 1 dag te fietsen
Niet waar, beetje overdreven. De stelvio ga ik zozo doen omdat die klim erg mooi schijnt te zijn. Daarna kijk ik even of ik nog energie nodig heb voor 1 van de 2 andere... 3 van die monstercols op een dag gaat me niet lukken helaas