Goed, categorie [presetaties in] sport en spel
Ongeveer in volgorde aflopend naar meer sportige stellingen naar meer spellige stellingen
En ongeveer aflopend van lange naar korte stellingen, want anders blijf ik bezig met schrijven.
1. Tijdens een vakantiegesprek met vrienden over dunne marathonmannetjes - en mijn overeenkomstige postuur, kreeg ik de uitdaging om een halve marathon te lopen. Ik zit dan zo in elkaar dat ik 'Uhhh.. ok.' zeg. Na een half jaartje later de gestreefde eindtijd van 7 kwartier te hebben behaald, heb ik nooit meer hardgelopen.
2. In de zomervakantie tussen mijn 2VWO en 3VWO jaar verhuisde ik, en wisselde zodoende van school. Bij mijn nieuwe klas, was ik een van de weinige jongens die niet op voetbal zat. Desalniettemin was ik bij gym met voetbal een geen onpopulaire keuze, aangezien ik wel de beste spits was.
3. Snooker is natuurlijk een fantastische en frustrerende sport/spel. Kleine balletjes op zo'n grote tafel, dat vergt rust en concentratie. Ik speel echter stukken beter op de automatische piloot, dan wanneer ik probeer te mikken.
4. Ik deed ooit mee met een online pokertoernooi met meer dan 100.000 deelnemers; waarbij de winnaar een entreeticket (a 1100 euro) kreeg voor een toernooi in Galway (Ierland), inclusief reis en dergelijke. Ik werd tweede.
5. Ik houd van real-time strategy games, zoals Command&Conquer Generals: Zero Hour. Toen dat helemaal hip was, zo rond 2004, heb ik enkele maanden in de wereldwijde top-50 gestaan.
6. Af en toe speel ik als tijdsverdrijf freecell op m'n telefoon. Ik heb al ruim 700 potjes op rij gewonnen.