Auteur Topic: Wat is waar???  (gelezen 679038 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #2080 Gepost op: 26-06-2011, 08:10:32 »
1,2,3,5
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #2081 Gepost op: 26-06-2011, 13:07:55 »
 ::ohno::

Wat is waar is wat wordt gezocht wanneer wijsheid niet meer in is. Out; out of mind - out of sight - uitgestorven. De voorloper waarvan waarheid afstamt, een devolutie. Van de bron terug naar de aftakkingen - wie weet, binnenkort zelfbepalingsrecht van de sterkste - maar ook van de wijze en waardige? Twijfelachtig. Streeft waarheid dan naar een toekomst zonder zich?
Of is het andersom, komt waarheid voort uit wijsheid? Is wijsheid het zoeken naar waarheid; of is wijsheid de bepaling dat waarheid een inhoudsloos construct is? Modernisme tegen postmodernisme; post.. Morgen is vandaag, maar is jouw morgen wel wat ik vandaag wil? En is dat dan het beste, of zijn wij het toevallig eens? En zou dat niet betekenen dat de wereld maakbaar is tot een, door ons te plannen, ideaal? Fundamenteel modernisme -- postmodernisme is een contradictio in terminis, maak er antimodernisme van en we praten weer.
Toch knaagt het, als er een machtsstrijd is tussen waarheid en wijsheid -- zou het dan niet wijsheid zijn te stellen dat de waarheid in het midden ligt? Of is die bepaling an sich voldoende om te zeggen dat er daarmee een absolute waarheid bestaat [viz.: waarheid bestaat] wat het boven wijsheid zou schalen - terwijl die daar gekomen is juist bij de gratie van wijsheid?
Daarom, is het wijsheid om waarheid te loochenen of om het hoofd te buigen ter voorkoming van conflict? In beider geval ligt het initiatief bij de wijsheid.

Eerst wijsheid, dan waarheid.

Gaat u verder.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #2082 Gepost op: 12-08-2011, 00:48:55 »
We weten het nog steefs niet  :o

alleen 3?
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #2083 Gepost op: 12-08-2011, 10:37:36 »
Was dit topic alweer vergeten - moest even kijken wat ik had gesteld  ;)
Alleen 3 was al gegokt zie ik - en daarmee incorrect  :P

Wat heb ik eigenlijk een boeiende post hier net boven! Moet vaker m'n eigen posts nalezen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #2084 Gepost op: 12-08-2011, 10:45:47 »
1, 2 en 4 natuurlijk
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #2085 Gepost op: 12-08-2011, 10:56:19 »
natuurlijk, natuurlijk - hoe kon het ook ande-.. Wat, ook niet goed? Pot-vol-peren, volgens de regie is dat ook niet het goede antwoord  ::ohno::

nou, ik moet hoognodig hoognodige-nuttige dingen doen de komende uren -- maar gaat u vooral door met raden

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #2086 Gepost op: 12-08-2011, 11:51:31 »
Alleen 1?
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #2087 Gepost op: 12-08-2011, 12:45:50 »

Wat is waar is wat wordt gezocht wanneer wijsheid niet meer in is. Out; out of mind - out of sight - uitgestorven. De voorloper waarvan waarheid afstamt, een devolutie. Van de bron terug naar de aftakkingen - wie weet, binnenkort zelfbepalingsrecht van de sterkste - maar ook van de wijze en waardige? Twijfelachtig. Streeft waarheid dan naar een toekomst zonder zich?
Of is het andersom, komt waarheid voort uit wijsheid? Is wijsheid het zoeken naar waarheid; of is wijsheid de bepaling dat waarheid een inhoudsloos construct is? Modernisme tegen postmodernisme; post.. Morgen is vandaag, maar is jouw morgen wel wat ik vandaag wil? En is dat dan het beste, of zijn wij het toevallig eens? En zou dat niet betekenen dat de wereld maakbaar is tot een, door ons te plannen, ideaal? Fundamenteel modernisme -- postmodernisme is een contradictio in terminis, maak er antimodernisme van en we praten weer.
Toch knaagt het, als er een machtsstrijd is tussen waarheid en wijsheid -- zou het dan niet wijsheid zijn te stellen dat de waarheid in het midden ligt? Of is die bepaling an sich voldoende om te zeggen dat er daarmee een absolute waarheid bestaat [viz.: waarheid bestaat] wat het boven wijsheid zou schalen - terwijl die daar gekomen is juist bij de gratie van wijsheid?
Daarom, is het wijsheid om waarheid te loochenen of om het hoofd te buigen ter voorkoming van conflict? In beider geval ligt het initiatief bij de wijsheid.

Eerst wijsheid, dan waarheid.

Gaat u verder.
Hoe simpel kan een vraag zijn waar je enkel met 1,2,3,4...moet op antwoorden....  ??? ??? ??? ???

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #2088 Gepost op: 12-08-2011, 14:40:37 »
Die was al geprobeerd bovenaan pagina 103 LdH  :)

Hoe simpel kan een vraag zijn waar je enkel met 1,2,3,4...moet op antwoorden....  ??? ??? ??? ???

Ik geef toe dat ik iets afdreef van hoe het topic oorspronkelijk is bedoeld  ;) Het antwoord was helemaal bovenin de post gegeven met  ::ohno::. Daarna herlas ik bij toeval de topic-titel op een andere, wat diepgaandere, manier namelijk met de vraag wat waar(heid) is. En dus of je moet streven voor waarheid of wijsheid - en welke belangrijker is. Vandaar die gedachtespinsels in de rest van de post - die ik van tevoren ook niet had gepland, maar simpelweg al schrijvende in me op kwamen.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #2089 Gepost op: 28-08-2011, 01:36:27 »
gaat iemand dit ooit nog raden ?  ::)
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #2090 Gepost op: 28-08-2011, 07:40:05 »
Ik vrees van niet, zeker omdat je niet weet hoeveel er juist zijn en hoeveel niet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #2091 Gepost op: 28-08-2011, 11:27:31 »
Jullie houden ook gewoon niet van een uitdaging  ::ohno::
En het helpt ook niet als constant combinaties worden gegokt die al eerder zijn voorgekomen  ::) ::rofl::

Goed, er zijn
Spoiler: dit aantal (klik om te tonen/verbergen)
goed

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #2092 Gepost op: 28-08-2011, 11:29:15 »
dan is het 3 en 5 natuurlijk
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #2093 Gepost op: 28-08-2011, 11:30:20 »
Een opmerkelijke combinatie.
En helaas incorrect.

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #2094 Gepost op: 28-08-2011, 13:11:44 »
2 en 4 zijn juist!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #2095 Gepost op: 28-08-2011, 13:39:46 »
Een logische combinatie.
Maar helaas incorrect.

;D

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #2096 Gepost op: 28-08-2011, 13:42:23 »
2 en 3  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #2097 Gepost op: 28-08-2011, 13:42:58 »

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #2098 Gepost op: 28-08-2011, 14:08:57 »
Ach, dan zijn 1 en 5 waar...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #2099 Gepost op: 28-08-2011, 16:50:54 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

De beurt is bij deze aan u!