2,4
We have a winner
1. Sinds 2000 ben ik elk jaar betrokken geweest bij het Open Nederlands Jeugdkampioenschap schaken, eerst als speler, daarna als verslaggever en de afgelopen jaren als arbiter - Dit is bijna helemaal waar, ware het niet dat ik in 2013 in Duitsland aan het werk was en ik dus niet bij het toernooi kon zijn.
2. Toen ik jong was heb ik auditie gedaan voor Kinderen voor Kinderen, ik haalde daarbij de tweede ronde - klopt... In de eerste ronde zong ik "Allemaal Kabaal", wat ik in ronde twee heb gezongen weet ik niet meer (ik denk "Klein is fijn"). Meedoen kostte niet zoveel tijd... de studio in Hilversum was vlakbij.
3. In de enige rugbywedstrijd die ik gespeeld heb, heb ik een try gemaakt - Het klopt dat ik precies één rugbywedstrijd heb gespeeld. Dit was met een team van school tegen een clubteam (in een jongere categorie). Ik kwam dicht bij een try, had nog een meter of 7 nodig toen ik getackled werd. Voor de kenners: ik speelde als driekwart.
4. Ik heb sinds de zomer geen officiële (toernooi)partij meer geschaakt - Dat klopt. Door al dat lesgeven heb ik niet zoveel zin meer om zelf competitie te spelen.
5. In mijn slaapkamer heb ik nog altijd mijn favoriete knuffel uit mijn jeugd staan - Ik denk dat dat beertje al lang in de prullenbak ligt, of misschien ergens bij mijn ouders thuis in de kast.
6. Ik heb, uit principe, nog nooit alcohol gedronken - De (pakweg) afgelopen tien jaar heb ik geen druppel meer gedronken. Vooral eigenlijk omdat ik in mijn omgeving zag hoe het mis kan gaan. Daarvoor dronk ik wel, maar altijd met mate(n)