En we hebben een winnaar!
1. Seinäjoki is zowel de meest noordelijke als meest oostelijke plaats waar ik ooit ben geweest.
Seinëjoki is inderdaad de meest noordelijke plaats, maar Helsinki ligt toch net iets oostelijker.
2. De eerste metro waarin ik heb gezeten was de Metro van Wenen.
Klopt, ergens in 1977 of 1978.
3. Sofia wordt de eerste hoofdstad van het voormalige Warschaupact die ik ga bezoeken.
Nee, ik ben al eerder een aantal keer in Boedapest geweest. En daarnaast zijn we met de auto door Praag gereden...
4. Ik ben ooit op de Franse tv te zien geweest.
Een hele tijd geleden met mijn toenmalige muziekvereniging hebben we opgetreden voor het programma 'Le Monde est a Vous'! En ik kwam een aantal keren mooi in beeld.
5. Ik heb in 9 verschillende landen zelf autofolders bij de autodealers gehaald; als je West Duitsland als apart land ziet, dan zelfs in 10 landen.
Nederland, België, Frankrijk, Groot Brittannië, Duitsland (+ West Duitsland), Oostenrijk, Italië, Denemarken en Finland. Dat maakt dus 9 landen.
6. In Frankfurt hebben wij ooit een keer een presentatie van Wim Duisenberg gehad.
We zijn met de studie wel bij de Europese Bank in Frankfurt, en het was ook de bedoeling dat Duisenberg een presentatie zou geven, maar helaas bleek hij die dag plotseling een andere afspraak te hebben.
B&W, jij mag!