Ik heb nu pas mijn slag gekregen. Ik denk dat ik nu pas begin te beseffen hoe dichtbij het wel niet is. Mijn zus is vandaag vertrokken naar Barcelona. Ze hadden normaal gezien op exact hetzelfde moment als de bom is afgegaan afgesproken op exact die plek maar dan 1 dag later. Dat doet je toch echt wel nadenken.
Maar ik voel me ook boos. Direct na de aanslag zie je overal op facebook berichten zoals "het zullen wel weer bruine mannen zijn" of "met die moslims heb je alleen maar problemen". Mensen die zoiets durven zeggen zijn gewoon echt zielig. Alsof je een hele gemeenschap moet gaan straffen voor wat een paar mensen, die zichzelf moslim durven te noemen terwijl ze dit duidelijk niet zijn, doen. Ik vind dit gewoon echt afschuwelijk.
Ook de media is hier in fout: heel veel grote moslimorganisties of belangrijke personen laten hun afschuw naar de terroristen blijken. Door dit niet te laten zien in de media vergroot je alleen maar de moslimhaat en dat is net wat ze (de terroristen) willen. Ik wordt van dit alles zooooooo ontzettend kwaad.
zo dat moest ik even van mij afschrijven. Ik hoop dat ik niemand irriteer of boos maak met wat ik nu schrijf maar ik moest het gewoon even kwijt