allereerst: Confused...
Ik heb een meisje in de klas, laten we haar M noemen. Ze is niet echt super populair, maar naar mijn idee nooit echt gepest, gewoon iemand die niet opvalt. Sinds kort traint M op dezelfde zwemvereniging als ik en daar praten we wel eens, dan vertelt ze ook wel eens dat ze bij haar meeste vriendinnen de tweede keus is... ze heeft 1 echt goede vriendin zegt ze, klasgenoot I. Verder zegt ze dat sommige meiden niet altijd even aardig doen, bijvoorbeeld met de organisatie van het klassenfeest. M was klassenvertegenwoordiger en had dus de leiding, maar de feestcommissie kraakte echt alles af. Kwam een ander met praktisch hetzelfde idee, dan werd het wel geaccepteerd.
Vandaag kwamen onze moeders elkaar tegen bij de AH en hebben ze staan praten... en het gaat er erger met haar aan toe dan het eruitziet. Klasgenoten E en B hebben zo'n beetje alle meiden die haar eerst nog mochten, tegen haar opgezet... En nu blijkt dat ze de laatste tijd de energie om naar school te gaan uit mijn berichten op WhatsApp haalt... ze heeft zelfs overwogen van school af te gaan... En nu ik het gehoord heb, en denk terug aan het afgelopen jaar, dan zie ik eigenlijk dat we het makkelijk door hadden kunnen hebben...
Waar ik nu confused over ben, is dat ze dus puur op mij en haar ouders steunt, en dat het haar dus gewoon superslecht afgaat op school, terwijl ze toch meestal wel vrolijkheid uitstraalt.
Zo, hart gelucht.